معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به افتتاح کریدور خط لوله جدید بارگیری مواد نفتی گفت: یک تانکر ۴۰ هزار تنی نفت کوره در بندر امام پهلو گرفت.

پهلو گرفتن کشتی تانکر ۴۰ هزار تنی نفت کوره در بندر امام خمینی

به گزارش قدس آنلاین، داوود چگنی عصر امروز یکشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: با هدف افزایش بهره‌وری مخازن موجود، تسریع و تسهیل در ارائه خدمات به صاحبان کالا و شرکت‌های کشتیرانی و کسب رضایتمندی آنها و جذب حداکثری ترانزیت مواد نفتی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره)، پس از طراحی و اجرای سریع کریدور جدید خط لوله در یک دوره زمانی کوتاه مدت یک ماهه، بهره برداری پروژه از ۱۶ اسفند ماه با موفقیت آغاز و نخستین کشتی تانکر برای بارگیری ۴۰ هزار تن محموله ترانزیتی نفت کوره در اسکله ۳۴ پذیرش شد.

وی افزود: با بهره‌برداری از این طرح، توان عملیاتی بندر برای تخلیه و بارگیری مواد نفتی حداقل ۶ هزار تن در روز افزایش یافت. اسکله ۳۴ دارای قابلیت پذیرش کشتی‌های نفتی تا ۴۵ هزار تن است.

در حال حاضر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) با تخصیص پنج پست اسکله برای پذیرش همزمان پنج فروند کشتی تانکر، توان تخلیه و بارگیری روزانه بیش از ۳۵ هزار تن مواد نفتی را فراهم کرده است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.