فرمانده انتظامی البرز از آغاز اجرای طرح پابند الکترونیکی مجرمان برای ارتقای امنیت اجتماعی در این استان خبر داد.

آغاز اجرای طرح پابند الکترونیکی مجرمان در البرز

به گزارش قدس آنلاین ، سردار حمید هداوند روز دوشنبه در حاشیه آغاز این طرح به خبرنگاران گفت: به دستور فرمانده انتظامی کشور اجرای طرح کنترل مجرمان سابقه‌دار از طریق پابند الکترونیک در ۲ استان البرز و تهران آغاز شد.
وی افزود این طرح ویژه سارقان دارای سوابق بالای سه فقره سرقت بوده که از این طریق این افراد تحت کنترل پلیس قرار می‌گیرند.
فرمانده انتظامی استان البرز اضافه کرد: این طرح یکی از اقدامات نوین پلیسی در راستای کنترل سارقان حرفه‌ای برای ارتقای امنیت اجتماعی شهروندان است.
وی بیان کرد: در ابتدای این طرح در استان البرز تعدادی از سارقان سابقه‌دار را شناسایی شده و امروز به آنها پابند الکترونیک نصب می‌کنیم.

وی بیان کرد: متهمان برای پیشگیری از تکرار جرم پس از ازخروج از زندان پابند می زنند و تردد آنها به سه قسمت محل سکونت، محل کار و کل استان بلوک بندی می شود و برای مرخصی و سفر به استانی دیگر باید به اداره آگاهی استان اطلاع دهند.
هداوند با بیان اینکه این افراد در صورت عدم ارتکاب جرم طی سه سال آتی با دستور مقام قضایی پابند الکترونیک آنها برداشته می‌شود، خاطرنشان کرد: بدون شک اجرای این طرح باعث کاهش سرقت در سطح استان البرز خواهد شد.
وی یادآور شد: بخش قابل توجهی از سرقت‌های به وقوع پیوسته در استان به دلیل سهل انگاری مالباختگان است و نیاز است همگام به پلیس شهروندان نیز با رعایت نکات پیشگیری از سرقت در ناکامی سارقان و ارتقا امنیت شهر نقش خود را ایفا کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.