۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۱
کد خبر: 971727

جانشین رییس ستاد خدمات سفر اصفهان گفت: کمپ گردشگری و اقامتی مشابه «باغ فدک» به مساحت ۷۰ هکتار در شرق این کلانشهر تا یکسال آینده احداث خواهد شد.

احداث کمپ گردشگری در شرق اصفهان

به گزارش قدس آنلاین، باغ فدک یکی از مراکز روباز اقامتی شهری در شمال اصفهان است که هر سال و در ایام نوروز بعنوان کمپ گردشگری و محل اسکان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مهدی بقایی، روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کمپ گردشگری و اقامتی در محدوده «باغ تندرستی» در شرق اصفهان قرار دارد و برنامه‌ریزی اولیه آن صورت پذیرفته است تا بتوانیم آن را برای نوروز ۱۴۰۴ آماده کنیم.

وی اضافه کرد: از آنجا که اصفهان از جمله کانون‌های مورد توجه مسافران نوروزی و دیگر ایام سال است لذا باید مراکز اقامتی در این خطه افزایش یابد تا شمار بیشتری از گردشگران در این منطقه اسکان یابند.

جانشین رییس ستاد سفر اصفهان خاطرنشان کرد: سال گذشته بیش از۲ میلیون نفر در ایام نوروز به این دیار سفر کردند و پیش بینی ما افزایش این رقم در نوروز پیش‌روست.

بقایی تصریح کرد: امسال یک هزار تخت به ظرفیت هتل‌های اصفهان اضافه شده و مجموع آن را به ١٠ هزار تخت رسانده است، همچنین باغ فدک با ظرفیت ۱۲ هزار نفر و مدارس با ظرفیت ۵۰۰ هزار نفر برای روزهای سال نو آماده پذیرش میهمانان هستند، از سوی دیگر مدارس خصوصی نیز به فهرست مراکز پذیرنده مسافر اضافه شده‌اند.

وی ادامه داد: منازل استیجاری نیز از دیگر اماکن پذیرنده گردشگران است و از آنجا که اماکن موسوم به «خانه مسافر» دارای مجوز اداره کل گردشگری و میراث فرهنگی است، ما قصد داریم خانه‌های استیجاری موجود را هم به خانه‌های مسافر ارتقاء بخشیم.
معاون شهردار اصفهان گفت: ستاد خدمات سفر شهر امسال با ۱۲ کمیته از ۲۴ اسفند تا ۲۴ فروردین ۱۴۰۳ خدمات ارائه می‌کنند و هدف ما افزایش رضایت شهروندان و مسافران است.

بقایی گفت: با توجه به همزمانی نوروز با ماه مبارک رمضان، اماکنی برای مسافران در نظرگرفته شده است تا آنان بتوانند در آنها براحتی غذا صرف کنند.

بقایی با بیان اینکه ٣٠٠ عرصه برای بازی و تفریح مسافران نیز در شهر اصفهان نظر گرفته شده است، اظهار داشت: با توجه به تقارن روزهای سال نو با ماه مبارک رمضان، جزخوانی قرآن از جمله برنامه‌های نوروز است.

جانشین رییس ستاد سفر اصفهان اضافه کرد: ۲ هزار و ۸۰۰ نفر برای آماده‌سازی و پاکیزگی شهر فعالیت دارند که در پی آن شست‌وشو ٢٠٣ محله با هزار دستگاه انواع ماشین و تجهیزات انجام گرفت، از طرف دیگر در روزهای گذشته، یک میلیون و ٢٠٠ هزار متر جدول در سطح شهر رنگ‌آمیزی شد.
بقایی تصریح کرد: ٢٢ سرویس بهداشتی در پارک‌های اطراف زاینده‌رود در روزهای گذشته با اعتبار بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال نوسازی و بهسازی شد.

به گفته وی، در روزهای آینده ظرفیت پارکینگ‌های این شهر به ۱۰ هزار دستگاه خودرو افزایش خواهد یافت.
سید محمدعلی معرک‌نژاد سخنگو رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد سفر اصفهان نیز در این جلسه تصریح کرد: ارائه اطلاعات بصورت حضوری و مجازی به مسافران را در دستور کار داریم تا ضمن رفاه بیشتر، ترافیک نیز کاهش یابد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.