مدیرکل شیلات لرستان از ایجاد پنج مجتمع تولید گوشت خاویاری در استان خبر داد.

ایجاد پنج مجتمع تولید گوشت خاویاری در لرستان

به گزارش قدس آنلاین، کیارش بیرانوند  اظهار کرد: مقدمات ایجاد پنج مجتمع تولید گوشت خاویاری را در استان بنا نهادیم و چنانچه این مجتمع‌ها به بهره‌برداری برسند حداقل پنج هزار تن گوشت به ظرفیت تولید گوشت خاویاری در استان اضافه می‌شود.

وی از تولید ۵۰۰ کیلوگرم تولید خاویار و ۱۵۰ تن گوشت ماهی خاویار در استان خبر داد و گفت: پیش‌بینی این است در سال آینده ظرفیت تولید دو برابر شود.

مدیرکل شیلات لرستان با بیان اینکه در حوزه تولید ماهیان زینتی در استان هم کارهای انجام شده و هم‌اکنون بین ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه تا ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه ماهی زینتی در استان تولید می‌شود، بیان کرد: همچنین روی تولید زالو و خرچنگ و گونه‌های مختلف مانند میگوی آب شیرین نیز کار کردیم.

بیرانوند با بیان اینکه مشاورینی را به استان‌های جنوبی فرستادیم تا در مورد تولید ماهیان خاویاری مطالعاتی داشته باشند، بر آبزی مصرفی در استان تاکید کرد و گفت: یکی از موضوعات مهم این است که ذائقه و سبک تغذیه‌ای مردم را به سمت استفاده از آبزیان سوق دهیم که با همه تلاش‌هایی که انجام داده‌ایم سرانه مصرف آبزیان در استان به ۹ کیلوگرم رسیده است.

وی بر ایجاد بازارچه مرکزی آبزیان در استان تاکید و با بیان اینکه چنانچه اعتبار تامین شود این بازارچه ایجاد خواهد شد، تصریح کرد: با فروش مجتمع سفیددشت تا پایان سال اگر بتوانیم موافقتنامه آن را اخذ کنیم این بازارچه را ایجاد خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.