۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۷
کد خبر: 972087

خبرنگار الجزیره: شلیک ۱۰۰ موشک ظرف یک ساعت بسیار استثنایی است. در یکی از حملات بطور همزمان ۳۰ موشک به سمت مواضع رژیم صهیونیستی در اصبع الجلیل شلیک و ۷۰ موشک هم جولان اشغالی را هدف قرار داد.

جولان موشکی حزب الله

در ادامه زد و خورد پردامنه در شمال فلسطین اشغالی، مقاومت اسلامی لبنان روز گذشته با شلیک ۱۰۰ موشک در دو نوبت پیاپی، پایگاه‌های اسرائیل در مناطق اشغالی جولان را هدف قرار داد. حزب‌الله با انتشار بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: در راستای حمایت از ملت مقاوم نوار غزه و همچنین در پاسخ به حملات دشمن به روستاها و منازل شهروندان در جنوب لبنان که آخرین آن حمله به شهر «بعلبک» و شهادت غیرنظامیان بود، مقر فرماندهی پدافند هوایی و موشکی دشمن در  پایگاه «کیلع»، «راهب» و منطقه «یوآو» هدف حملات موشکی و توپخانه‌ای قرار گرفت.

درگیری‌های مرزی میان مقاومت اسلامی لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی طی روزهای اخیر روندی تصاعدی داشته است. منابع عبری زبان اقدام اخیر را شدیدترین موج حملات موشکی به مرزهای شمالی از آغاز جنگ در غزه ارزیابی کرده اند. طبق گزارش الجزیره پس از این حمله آژیرهای خطر در چند منطقه در بلندی‌های اشغالی جولان سوریه و منطقه سهل الحوله واقع در الجلیل علیا به صدا درآمده است. خبرنگار این شبکه تاکید کرد که شلیک ۱۰۰ موشک ظرف یک ساعت بسیار استثنایی است. در یکی از حملات بطور همزمان ۳۰ موشک به سمت مواضع رژیم صهیونیستی در اصبع الجلیل شلیک و ۷۰ موشک هم جولان اشغالی را هدف قرار داد.

نزدیکی این آتشباری به نیروگاه برق بادی، از سوی محافل صهیونیست، تهدیدی برای خاموشی گسترده در صورت جنگ واقعی در آینده تعبیر شده است. رئیس شورای الجلیل علیا بعد از شلیک این تعداد موشک به شمال فلسطین اشغالی گفت: اسرائیل قدرت بازدارندگی خود را از دست داده است.

حملات سنگین حزب الله به فلسطین اشغالی در حالی بود که دیروز دبیرکل حزب الله در دیدار با خلیل الحیه نایب رییس جنبش حماس در نوار غزه و معاون یحیی سنوار تازه‌ترین روند تحولات جنگ و مذاکرات آتش‌بس را بررسی کرد. پیگیری مذاکرات موجود برای رسیدن به آتش‌بس در غزه و تحقق شروط مقاومت در راستای خدمت به آرمان فلسطین و ملت این کشور از دیگر محورهای رایزنی در این گفت و گو بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.