سناتورهای آمریکایی تاکید دارند که کمک‌های بشردوستانه باید به صورت گسترده در غزه توزیع شود.

نامه ۸ سناتور آمریکایی به بایدن برای مشروط کردن ارسال تسلیحات به تل آویو

به گزارش قدس آنلاین آمریکا بزرگترین حامی مالی، تسلیحاتی و سیاسی رژیم صهیونیستی از زمان آغاز جنگ غزه در هفتم اکتبر محسوب می‌شود به گونه‌ای که مقامات تل آویو خود معترف هستند که بدون تسلیحات آمریکایی دقیقه‌ای توانایی ادامه دادن جنگ را در غزه ندارند. همین امر باعث بلند شدن صدای مخالفان در داخل ایالات متحده شده است. 

به گزارش الجزیره، سناتورهای آمریکایی امروز (سه شنبه) طی نامه‌ای به جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا خواستار مشروط شدن فروش تسلیحات به رژیم صهیونیستی شدند. 

در این نامه که به رهبری برنی سندرز، سناتور ترقی خواه و مستقل آمریکایی به همراه ۷ سناتور دموکرات دیگر نگارش شده، آمده است: با ادامه فروش تسلیحات به اسرائیل، بایدن در حال نقض قانون کمک‌های خارجی است که می‌گوید واشنگتن نباید به یکی از طرف‌های منازعه که اقدام به منع ورود کمک‌های بشردوستانه به منطقه مورد مناقشه می‌کند تسلیحات ارائه کند. 

این نامه می‌افزاید: ما از شما رئیس‌جمهور آمریکا می‌خواهیم این موضوع را برای بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روشن کنید که عدم دسترسی سریع و گسترده به کمک‌های بشردوستانه و توزیع این کمک‌ها در غزه می‌تواند عواقب جدی براساس قانون ایالات متحده برای تل آویو به همراه داشته باشد. 

این درخواست در حالی مطرح می‌شود که جو بایدن بارها در سخنان خود از تعهدش در حمایت بی‌چون و چرا از رژیم صهیونیستی خبر داده بود. 

پیش‌تر سایر مقامات ارشد بین المللی از جمله جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا صراحتا اعلام کرده‌اند که اسرائیل در حال استفاده از قحطی به عنوان یک سلاح جنگی در غزه است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.