مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از به ثبت رسیدن تصاویر باشکوهی از پلنگ ایرانی در قاب دوربین های تله ای در جنگل های هیرکانی شهرستان املش خبر داد .

مشاهده پلنگ ایرانی در جنگل های هیرکانی املش
به گزارش قدس انلاین، حمزه عشوری با اعلام این خبر اظهار کرد: محیط بانان پرتلاش شهرستان املش با کاشت دو دوربین تله‌ای در دو زیستگاه مختلف، برای دومین بار طی ماه‌های اخیر موفق به ثبت تصاویر زیبا و باشکوهی از گشت و گذار پلنگ در جنگل‌های هیرکانی این شهرستان شدند.

وی افزود: ثبت این تصاویر نوید خوشی از پویایی این گربه سان با ارزش در جنگل‌های استان می‌باشد و کاشت دوربین‌های تله‌ای با هدف شناسایی گونه‌ها، فراوانی جمعیت، جنسیت، این گونه ارزشمند، از مهمترین ابزار برای مدیریت و حفاظت اصولی از زیستگاه‌ها و زیستمندان به شمار می‌رود و این خود نقطه عطفی برای حفاظت، تحقیقات و بقا این گونه با ارزش محسوب می‌شود.

عشوری تصریح کرد: از تمام مردم طبیعت دوست استان خصوصاً دامداران و جنگل نشینان و اهالی روستاهای مناطق ییلاقی و حاشیه جنگل بابت همراهی و مساعدت در حفاظت از حیات وحش بی نظیر استان گیلان تشکر نموده و انتظار می‌رود تمامی مردم در حفاظت از اندک باقی مانده‌های ذخیره‌های ژنتیکی کشور ما را یاری نمایند.
 

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.