مدیر طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: با تحقق بیش از ۱۱۲ میلیون قطعه جوجه ریزی در استان رکورد جوجه ریزی سال پیش شکسته شد.

رکورد جوجه ریزی در خراسان رضوی شکسته شد

به گزارش قدس خراسان، حسن رستمی روز چهارشنبه افزود: بر اساس اطلاعات ثبت شده در سامانه مدیریت اطلاعات صنعت طیور (سماسط طیور) که از سال ۱۳۹۷ فعال شده است بیشترین میزان جوجه ریزی خراسان رضوی طی ۶ سال اخیر در سال گذشته و به میزان ۱۱۰ میلیون و ۴۶۰ هزار و ۷۶۰ قطعه ثبت شده است که رکورد این رقم با افزایش چشمگیر تولید امسال شکسته شده است.

وی اضافه کرد: امسال تا کنون ۱۱۰ میلیون و ۹۸۸ هزار و ۶۷ قطعه جوجه ریزی در خراسان رضوی ثبت شده که تا چند روز پایانی سال این شمار به بیش از ۱۱۲ میلیون قطعه خواهد رسید.

مدیر طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با بیان این که هم اکنون روزانه به صورت میانگین ۴۱۰ هزار قطعه مرغ ذبح و به تبع آن حدود ۸۰۰ تن گوشت مرغ تولید می شود گفت: روز گذشته ۴۴۵ هزار و ۹۸۶ قطعه مرغ به وزن ۸۵۰ تن ذبح شد که امروز وارد بازار می‌شود.

رستمی افزود: با توجه به وضعیت بسیار خوب جوجه ریزی در ماههای آخر امسال، میزان تولید گوشت مرغ در خراسان رضوی طی ایام مباه مبارک رمضان و نوروز به میزان نیاز و گاه بیش از نیاز پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به ذخیره سازی انجام شده گوشت مرغ توسط هتلها و رستورانها در مشهد و شهرستانهای خراسان رضوی انتظار ثبات در بازار مرغ طی ایام تعطیلات و روزهای سال جدید وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.