فرمانده انتظامی استان همدان گفت: شاهد افزایش هشت درصدی ارزش ریالی کالاهای قاچاق سلامت محور در ۱۱ ماهه امسال هستیم، تصریح کرد: در این زمینه ۳۵۱ میلیارد تومان کشفیات صورت گرفته است.

کشف ۳۵۱ میلیارد تومان کالای قاچاق سلامت محور در همدان

به گزارش قدس آنلاین، سردار سلمان امیری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در بسیاری از زمینه‌ها از جمله رضایتمندی مردم از پلیس و اعتماد سازی در کشور رتبه‌های برتر و اول را در سال جاری کسب کرده‌ایم، گفت: این رتبه‌ها با تعامل و همکاری رسانه‌ها محقق شد.

وی با اشاره به بدخواهی‌های دشمنان گفت: علی رغم همسویی و اتحاد دشمنان با هم، راه به جایی نبردند و سرشان به سنگ خورد.

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه این توفیق با رهنمودهای امام خامنه ای محقق شد، اظهار کرد: پلیس در سال جاری به فضل الهی و با همکاری کردم و رسانه‌ها و اعضای شورای تأمین و هدایت‌های نماینده ولی فقیه توانسته امنیت مطلوبی را محقق و شاهد چالش خاصی در استان طی سال جاری نبوده‌ایم.

سردار امیری از شهدای استان در راه مبارزه با موادمخدر نام برد و افزود: استان در طرح نوروزی رتبه برتر را کسب کرد.

وی به تمهیدات ویژه ماه رمضان و انتخابات اشاره کرد و از حضور گسترده مردم در شرکت آنها در یوم الله ۲۲ بهمن و انتخابات تقدیر و تشکر کرد.

سردار امیری به چهارشنبه آخر سال اشاره کرد و گفت: پلیس در این زمینه در کنار مردم است، مخالف شادی آنها نیست اما نگران فرزندان مردم است، علی رغم تمهیدات اما شاهد آسیب‌هایی در این زمینه بودیم.

فرمانده انتظامی استان همدان خاطر نشان کرد: مشکلات در این زمینه به نسبت سال گذشته کاهشی بوده است.

وی با اشاره به اینکه در شب گذشته به جز دو مورد، باقی آسیب‌ها سطحی بوده است.

این مسئول به سایر طرح‌های پلیس برای شهروندان و مسافران اشاره کرد و افزود: طرح نوروزی عملاً از فردا در استان همدان در دو شیفت کاری در پیش گرفته خواهد شد.

سردار امیری با تصریح بر اینکه تمهیدات ماه مبارک رمضان درپیش گرفته شده است، اظهار کرد: تمهیدات لازم برای مسافران نوروزی نیز درنظر گرفته شده است تا حرمت ماه مبارک نیز نگه داشته شود.

فرمانده انتظامی استان همدان از مسافران خواست تا کمتر از طلاجات استفاده کنند و منازل خود را در زمان سفر به همسایگان و آشنایان معتمد خود بسپارند، خاطرنشان کرد: رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی نیز مورد تاکید ویژه در این زمینه است.

وی یادآور شد: پرهیز از عجله و شتاب، سبقت غیرمجاز و… مورد تاکید پلیس است.

سردار امیری با تاکید بر اینکه رمزهای کارتهای بانکی نباید در کنار کارت نگه داشته شود، افزود: مردم باید روی لینکهای ناشناس که به آنها پیامک می‌شود، کلیک نکنند و وارد آن سایت‌ها نشوند.

وی یادآور شد: ستادخبری پلیس اقتصادی نیز با شماره ۰۹۶۳۰۰ به صورت کشوری و استانی گزارش‌های مربوط به رشوه، رباخواری، اختلاس وغیره را دریافت می‌کند.

سردار امیری گفت: در سال جاری حدود ۱ میلیون و ۱۰۳ هزار تماس با مرکز ۱۱۰ داشتیم که در این زمینه بالغ بر ۴۱۱ هزار و ۳۴۴ اقدام صورت گرفته است.

وی افزود: در استان همدان شاهد کاهش ۴ درصدی وقوع سرقت‌ها در مجموع نسبت به سال گذشته بوده است.

سردار امیری در ادامه صحبتهای خود با تاکید بر اینکه شاهد افزایش ۱۰ درصد کشف وقوع هستیم، شش تن و ۴۵۸ کیلوگرم کشفیات در سال جاری داشته‌ایم.

وی افزود: افزایش ۳۱ درصدی تقدیر از عملکرد پلیس در سال جاری را شاهد بوده‌ایم.

سردار امیری با بیان اینکه بالغ بر ۲۰ هزار تماس با مرکز ۱۹۷ در سال جاری صورت پذیرفته است، گفت: ۶۹ درصد پرونده‌ها در حوزه حل اختلاف با مشاوره‌های صورت گرفته منجر به مصالحه شده است.

سردار امیری با بیان اینکه در حوزه قاچاق نیز شاهد افزایش هشت درصدی ارزش ریالی کالاهای قاچاق سلامت محور در ۱۱ ماهه امسال هستیم، تصریح کرد: در این زمینه ۳۵۱ میلیارد تومان کشفیات صورت گرفته است.

سردار امیری گفت: ارزش ریالی پرونده‌های تشکیلی ۵۶ میلیارد ریال با ده درصد افزایش بوده است.

وی تعداد متهمین دستگیر شده را برابر ۱۳۹۵ مورد با دو درصد افزایش در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: ۱۵۷ خودروی توقیفی در راستای کالاهای قاچاق سلامت محور با ۱۳۷ میلیارد ریال کشف را در سال جاری شاهد هستیم.

وی با اشاره به اینکه در راستای اجرای طرح خودروهای توقیفی شوتی تعداد ۶۱۴ متهم و ۶۲۲ خودرو توقیف شد، اظهار کرد: در خصوص جرایم به ترتیب بیشترین جرایم اینترنتی در سال جاری شامل کلاهبرداری اینترنتی، برداشت اینترنتی، دسترسی به اطلاعات، مزاحمت تلفنی و نشر اکاذیب بوده است.

سردار امیری یادآور شد: استان همدان رتبه اول در کاهش تصادفات جاده‌ای در ۶ ماهه سال جاری را کسب کرده است.

سردار امیری با اشاره به اینکه طی ۱۱ ماهه سال جاری تصادفات برون شهری ۱۱ درصد کاهش داشته است، گفت: در مجموع، بالغ بر ۶ درصد کاهش تصادفات فوتی برون شهری و درون شهری را در استان شاهد هستیم.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.