هفت سر اژدها سریال جدید تلویزیون برای شبهای ماه مبارک رمضان است که هر شب از سه سیما بر روی آنتن میرود. اما موضوع این سریال چیست و چرا اصلا هفت اژدها؟

  سریال‌های ماه رمضان و هفت پرونده‌ی کلان اقتصادی در "هفت سر اژدها"

سریال هفت سر اژدها به کارگردانی ابوالقاسم طالبی ساخته شده است و ابتدا با نام طلاق کلید خورد که نامش تغییر کرد. این مجموعه در رمضان و نوروز ۱۴۰۳ از شبکه سوم سیما به روی آنتن می‌رود. ابوالقاسم طالبی پیش از این کارگردانی آثاری همچون سریال به کجا چنین شتابان، فیلم‌های دست‌های خالی، قلاده‌های طلا و یتیم‌خانه ایران برعهده داشته است.

ساخت آثار مناسبتی امری کاملا عادی و همیشگی در صدا و سیمای ایران است. سالانه سریال‌هایی برای ماه مبارک رمضان، عید نوروز و محرم ساخته می‌شوند که برخی از آنها تا سال‌های سال مانند متهم گریخت، خانه به دوش، مختارنامه و پایتخت در ذهن مخاطب ماندگار می‌مانند. شبکه سوم سیما در سال ۱۴۰۳ به سراغ سریالی با درونمایه سیاسی رفته است.

خلاصه سریال هفت سر اژدها به طور کامل مشخص نشده است اما تمرکز اصلی این اثر بر روی مفاسد، اختلاس و تمامی مشکلات اقتصادی که سیاسیون با روش‌های غلط به وجود آورده‌اند تمرکز دارد. در واقع در سریال چالش‌های اقتصادی‌ای که این روزها در کشور با آنها روبه‌رو هستیم و همچنین ریشه‌یابی آنها را نشان می‌دهد. تعداد قسمت های سریال هفت سر اژدها ۸۰ قسمت است و تا اواخر بهار ۱۴۰۳ روی آنتن شبکه خواهد بود.         

۴۷ ساعت فیلمبرداری

ابوالقاسم طالبی کارگردان سینما و تلویزیون درباره سریال جدیدش گفت: سریالی را نوشتم که حدود هفت سال طول کشید و یک سالی تحقیقات انجام دادم و هزار ساعت پرزنت شدم.

او ادامه داد: اسم سریال، هفت سر اژدها است که ابتدا نام آن طلاق بود، سریال درباره پرونده‌های کلان مفاسد اقتصادی است که من بیشتر آن‌ها را خواندم و ۷ پرونده کلان را قصه آوردم و می‌توانم بگویم سریال شخصیت اصلی دارد و شبیه هیچ کسی نیست.

طالبی درباره پخش سریال گفت: تدوین، موسیقی انجام شود سریال اواسط تابستان یا اوایل پاییز روی آنتن خواهد رفت و هنوز شبکه آن مشخص نشده است. به گفته این کارگردان، حدود ۴۷ ماه درگیر تصویر برداری بودیم البته تولید این سریال در زمان تصویربرداری مدتی به دلیل اوج‌گیری کرونا متوقف و دوباره از سر گرفته شد.

از بازیگران این اثر نیز میتوان به مجید واشقانی، جعفر دهقان، محمدرضا رهبری، حمید گودرزی، شهرام عبدلی، سروش طاهری، امین زارع، بهارمحمدپور، فاطمه الطافی، مجید رحمتی، مهران مرادی، هدیه رضایی، بهناز پورفلاح، بهزاد اقطایی، حسن ولیخانی، حمیدرضا عرب‌سرخی، رامین یحیی‌زاده، سیدحمید فتوحی، شیلر کی، مینو شیخان، عسل غروی، علیرضا جلیلی و مهدی شاکریان اشاره کرد.

نقد سریال هفت سر اژدها

این مجموعه هنوز به طور کامل شروع نشده ولی آنچه در اولین قسمت از این سریال شاهد بودیم ، یک به اصطلاح سلطان اقتصادی بود که معلوم نیست دقیقا چکاره است اما نقاط حساسی مثل شرکت های نفتی ، ارز، سکه و... به دست وی رقم میخورد و قیمت آن تغییر میکند. هفت سر اژدها ماحصل کارگردانی ابوالقاسم طالبی است. کسی که پیش از این آثار دیده شده زیادی با درونمایه مذهبی دارد و چندین فیلم سیاسی نیز کارگردانی کرده است. پس نتیجه می‌گیریم کارگردانی که برای سریال انتخاب شده، به فضای آن کامل آشنایی دارد. هنرپیشگانی که در سریال حضور دارند نیز پیش از این تجارب زیادی در زمینه آثار این چنینی داشته‌اند. نکته بعدی درباره هفت سر اژدها حضور حمید صفت در آن است که گویا قرار است باعث جذب مخاطب شود. همچنین نام گذاری این سریال با توجه به بررسی هفت پرونده است که تشبیه شده است به سر های اژدها و تن این اژدها هم احتمالا اقتصاد کشور باشد که هر کدام از این سر ها یک ضربه و یک مشکل به تن این اژدها هستند.

نیایش احمدی _ خبرنگار تحریریه جوان قدس

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سارا ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
    4 4
    سریال نیست که جوک ساختن. پول های مملکت رو اینجوری حیف و میل میکنن. اینهمه بازیگر سرشناس داره سریال ولی فقط باید بشینی نگاه کنی بخندی.
    • ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
      0 0
      احتمالا خودت از نوکران هفت سر اژدها هستی
  • لیلی ۰۵:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
    3 1
    دم همه دست اندرکارانش گرم و خداقوت بعداز سالها کسی جرأت کرد و پشت پرده قسمتی از مفاسد اقتصادی، سیاسی، فرهنگی،...را در قالب سریال نشون بدهد بایدم کسانی دردشون بیاد
  • فرامرز ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
    1 0
    سریال بسیار خوبیه