رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی تهران از اجرای محدودیت و ممنوعیت تردد در محور های برون شهری استان خبرداد.

اعلام محدودیت‌های ترافیکی نوروز ۱۴۰۳ در  تهران

به گزارش قدس آنلاین، ایرج کهریزی گفت: با توجه به پیش بینی وضعیت تردد و اقدامات کنترل ترافیک تعطیلات نوروزی سال ۱۴۰۳ و به منظور افزایش ایمنی تردد در محورهای مواصلاتی استان محدودیت های ترافیکی از روز پنجشنبه مورخه ۲۴ اسفند ماه تا پایان روز چهارشنبه مورخه ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ اجرا خواهد شد.

وی با بیان محدودیت های کلی عبور و مرور انواع موتورسیکلت در ایام اجرای طرح نوروزی بیان کرد: در تمامی آزادراه ها و بزرگراه های استان مانند آزاد راه تهران - پردیس، آزادراه حرم تا حرم، بزرگراه دماوند - فیروزکوه، بزرگراه امام رضا(ع)، بزرگراه تهران - بومهن، محورهای هراز، فیروزکوه تردد موتورسیکلت ممنوع است.

وی در ادامه اظهار کرد: در تمامی محورها در ایام فوق ممنوعیت و محدودیت ترافیکی برای انواع تریلر و کامیون اعمال می گردد، عبور و مرور انواع خودروهای حامل مواد سوختی، فاسد شدنی، بهداشتی، ضدعفونی کننده و کالاهای اساسی (گندم، جو، برنج،دانه های روغنی و ...) یا دارای مجوز از پلیس راه راهور فراجا از این امر مستثنی بوده و ممنوعیت تردد این قبیل وسایل نقلیه فقط در راه هایی اعمال می گردد که مقررات یکطرفه شدن عبور و مرور در آنها اجرا می شود و یا ممنوعیت تردد در طول سال دارند.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان گفت:  تردد انواع تریلر همچنان در محور هراز ممنوع می باشد. در صورت افزایش حجم ترافیک و صلاحدید ماموران پلیس راه محدودیت یکطرفه مقطعی از روز دوشنبه مورخه ۱۴۰۲/۱۲/۲۷ الی روز جمعه مورخه ۱۴۰۳/۰۱/۱۴ اجرا خواهد شد.

وی در ادامه بیان کرد: تردد کلیه کامیون ها و کامیونت ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسدشدنی از ساعت ۶ روز یکشنبه ۱۴۰۲/۱۲/۲۷ الی ساعت ۲ بامداد روز شنبه مورخه ۱۴۰۳/۰۱/۱۸ از محور هراز ممنوع می باشد و در صورت افزایش بیش از حد حجم ترافیک در روزهای دوشنبه، سه شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه مورخه های ۲۸ و ۲۹ اسفند ماه و ۱ و ۲ فروردین ماه محدودیت مقطعی اجرا خواهد شد.

کهریزی در ادامه گفت: محور فیروزکوه در صورت افزایش حجم ترافیک در محور تهران - فیروزکوه - قائمشهر و با صلاحدید مامورین پلیس راه، تردد کلیه تریلرها از ساعت ۰۶:۰۰ الی ساعت ۲۴:۰۰ روزهای دوشنبه و سه شنبه مورخه های ۲۸ و ۲۹ اسفندماه و ۳ و ۴ و ۱۱ و ۱۲ و ۱۳ و ۱۴ فروردین ماه در مسیر تهران - فیروزکوه - قائمشهر و بالعکس ممنوع می باشد.

این مسئول بیان کرد: محدودیت های محمولات ترافیکی، حمل و نقل محمولات ترافیکی که از قبل پروانه عبور اخذ کرده اند در تمامی راه های اصلی برون شهری از ساعت ۰۷:۰۰ صبح روز پنجشنبه مورخه ۱۴۰۲/۱۲/۲۴ تا ساعت ۰۷:۰۰ صبح روز یکشنبه مورخه ۱۴۰۳/۰۱/۰۵ و از ساعت ۰۷:۰۰ صبح روز پنجشنبه مورخه ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ تا ساعت ۰۷:۰۰ روز دوشنبه مورخه ۱۴۰۳/۰۱/۱۴ ممنوع است.

این مسئول ادامه داد: صدور مجوز عبور برای خودروهای ترافیکی از تاریخ ۱۴۰۲/۱۲/۱۲ الی ۱۴۰۳/۰۱/۱۴ ممنوع می باشد و برای تاریخ های ۵و۹و۱۰ فروردین ماه ۱۴۰۳ صرفا برای محمولات دارای ضرورت ملی حسب تشخیص مراجع صادرکننده مجوز عبور محموله صادر می گردد.

کهریزی گفت: محدودیت های خودروهای ترانزیت حامل مواد سوختی - ورود و تردد کلیه خودروهای ترانزیت مواد سوختی از ساعت ۷ صبح روز پنجشنبه مورخه ۱۴۰۲/۱۲/۲۴ تا ساعت ۷ صبح روز یکشنبه مورخه ۱۴۰۳/۰۱/۰۵ و از ساعت ۷ صبح روز پنجشنبه تاریخ ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ تا ساعت ۷ صبح روز دوشنبه مورخه ۱۴۰۳/۰۱/۱۴ممنوع می باشد. ضمن اینکه خودروهای مذکور در سایر ایام طرح نوروز سال ۱۴۰۳ صرفا در ساعات روز مجاز به تردد بوده و در ساعات شب ملزم به توقف در محل های ایمن بین راهی خواهند بود.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی شرق استان تهران در پایان از رانندگانی که قصد تردد در محورهای مواصلاتی شرق استان تهران را دارند خواست، ضمن رعایت کامل مقررات راهنمایی و رانندگی و مدیریت سفر خود در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در مورد وضعیت جوی و ترافیکی جاده ها با شماره های ۷۶۲۱۹۱۰۰ و ۲۱۸۷۷۷۴۳ پلیس راه استان با پیش شماره ۰۲۱ تماس بگیرند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.