تجلیل از  20 نفر از طلاب ممتاز علمی در بردسکن

تجلیل از  ۲۰ نفر از طلاب ممتاز علمی در بردسکن

به گزارش قدس خراسان، در مراسمی با حضور امام جمعه ،مدیریت حوزه علمیه و تعدادی از اساتید حوزه علمیه و مسئولان ادارات  از ۲۰ نفر از طلاب ممتاز علمی  مدرسه علمیه امام جعفر صادق علیه السلام بردسکن تجلیل به عمل آمد.

حجت الاسلام علی اصغر ارزانی مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) بردسکن افزود: در حال حاضر بیش از ۴۰ نفر طلاب در حوزه علمیه امام جعفر صادق مشغول به تحصیل هستند که نیمی از این طلاب معدل آنها بالای ۱۹ است.

 وی از ثبت نام و پذیرش  طلبه در حوزه‌های علمیه خواهران و برادران خبر داد و  گفت: با توجه به  اینکه حوزه های علمیه یکی از مراکز نشر و معارف دین هستند هرچند همه اقشار میتوانند در حوزه فعالیت خود نقش تاثیر گذاری را داشته باشند ولی روحانیت در همه حوزه ها توانسته اند نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) بردسکن عنوان کرد: همانطور که امام خمینی( ره ) تاریخ بشر را تغییر داد حوزه های علمیه می توانند در حوزه تبلیغ دین حرف اول را بزنند.مدیر حوزه علمیه امام جعفر صادق (ره) بردسکن با اشاره به اینکه پذیرش در پایه های هشتم، نهم و دهم از مقطع دیپلم و بالاتر از دیپلم و در حوزه علمیه خواهران از مقطع سیکل می توانند ثبت نام کنند.

وی عنوان کرد: حوزه علمیه بردسکن به صورت شبانه روزی می باشد و دارای خوابگاه وامکانات رفاهی لازم از قبیل باشگاه ورزشی و اردوهای تربیتی که برای رشد و تعالی طلاب لازم می باشد دارد و خانواده ها در این زمینه دغدغه ای نخواهند داشت و سه وعده غذایی مناسب توسط مدرسه با هزینه بسیار پایینی که از خود طلاب دریافت می شود وباقی مانده آن از موقوفه حوزه و کمک خیرین تامین می شود.

ارزانی افزود: حوزه های علمیه نیاز به نیروی انسانی دارند تا در آینده برای تبلیغ دین دچار مشکل نشوند چرا که هر دستگاهی بدون نیروی انسانی نمی تواند کار کند و حوزه‌های علمیه امروز نیازمند سربازانی برای سنگر خدمت دین و نشر معارف هستند.

 وی از همه مردم و افراد تاثیرگذار خواست جوانانی که علاقمند به حوزه های علمیه هستند، آن ها را نسبت به ثبت نام در حوزه های علمیه برادران و خواهران تشویق کنند.

وی افزود: ثبت نام از  اسفندماه آغاز و تا ۳۱ خردادماه ادامه دارد.

خبرنگار: علی نوری

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.