وزیر خارجه فنلاند گفت درخصوص حمایت از تلاش‌های جنگی اوکراین با موضع فرانسه مبنی بر آنکه تمامی گزینه‌ها باید روی میز باشد، موافق است، اما در حال حاضر فنلاند مایل به اعزام نیرو به کی‌یف نیست و فعلا درباره چنین احتمالی گفت‌وگو نمی‌کند.

چرخش احتمالی فنلاند به سمت موضع فرانسه درباره اعزام نیرو به اوکراین

به گزارش قدس آنلاین، تقریبا ۲ هفته پیش بود که «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه پیشنهاد اعزام احتمالی نیروهای غربی به کی‌یف را مطرح کرد؛ پیشنهادی که با انتقادات فراوانی از سوی رهبران غربی مواجه شد. هم‌چنین چندین کشور عضو ناتو از جمله فنلاند این اظهارات رئیس جمهور فرانسه را به باد انتقاد گرفتند و مخالفت خود را ابراز کردند.

طبق گزارش راشا تودی، اما با این حال به نظر می‌رسد، وزیر امور خارجه فنلاند استدلال می‌کند که «هر چیزی ممکن است و احتمالا وضعیت در میدان نبرد بدتر شود.»

«الینا والتونن» وزیر امور خارجه فنلاند گفت: مهم است که احتمال هر چیزی را در بلند مدت رد نکنیم زیرا هرگز نمی‌دانیم که وضعیت چقدر جدی خواهد شد. اما موضع فنلاند واضح است و ما در حال حاضر قصد اعزام نیرو به کی‌یف نداریم و مایل نیستیم درخصوص آن گفت‌وگو کنیم.

وی افزود: در عین حال، حامیان کی‌یف می‌توانند اقدامات بیشتری را در راستای ارسال تجهیزات برای نیروهای کی‌یف انجام دهند.

فنلاند در آوریل سال گذشته میلادی رسما عضو ائتلاف نظامی ناتو شد. فنلاند ۱۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک با روسیه دارد و مسکو تاکید دارد که عضویت در ناتو امنیت فنلاند را تهدید کرده است، نه اینکه تضمینی برای آن باشد.

پس از پیوستن فنلاند به این ائتلاف در سال گذشته، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه ایجاد یک منطقه نظامی جدید در مرز این کشور نوردیک را اعلام کرد. او در ماه دسامبر گفت: «قبل از پیوستن فنلاند به این بلوک هیچ مشکلی وجود نداشت، اما اکنون وجود خواهد داشت.»

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.