مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اهدای اعضای ۱۷ کودک مرگ‌مغزی از ابتدای سال‌جاری تا کنون به جان ۳۲ بیمار نیازمند عضو حیاتی دوباره بخشید.

اعضای ۱۷ کودک مرگ مغزی در مشهد به بیماران جان بخشید

به گزارش قدس خراسان، ابراهیم خالقی اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۲۰۰ بیمار مرگ مغزی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد ثبت شده است که ۱۷۱ مورد  از آن‌ها با رضایت خانواده‌هایشان منجر به اهدای عضو در بیمارستان منتصریه مشهد شده اند.

مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: حدود ۱۰ درصد از بیماران مرگ مغزی منجر به پیوند در مشهد، معادل ۱۷ نفر مربوط به اطفال بوده است که چهار نفر از آنها ز طریق بیمارستان کودکان اکبر معرفی شده‌اند.

وی ادامه داد: اعضای این کودکان مرگ مغزی شامل ۶ کبد، ۲۴ کلیه و ۲ قلب به بیماران نیازمند پیوند شده است.

خالقی گفت: خوشبختانه فرهنگ اهدای عضو در جامعه روز به روز در حال رشد و پیشرفت است و اکنون خانواده‌هایی را مشاهده می کنیم که به سرعت فرم اهدای عضو را تکمیل می‌کنند تا که چند خانواده دیگر داغدار فرزندان عزیزشان نشوند.

مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: میزان رضایت خانواده‌های مرگ مغزی بیش از ۷۰ درصد بوده و در تلاشیم تا با فرهنگ‌سازی صورت گرفته با همکاری رسانه‌ها این عدد را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: عمل پیوند در دانشگاه‌های علوم پزشکی مادر کشور از جمله علوم پزشکی مشهد انجام می‌شود و تمامی دانشگاه‌ها قادر به انجام این عمل نیستند، اکنون دانشگاههای مشهد، تهران و شیراز در این حوزه پیشتاز هستند.

خالقی بیان کرد: این دانشگاه در زمره دانشگاههایی است که اعمال پیوندی قلب، کبد، کلیه، پانکراس، قرنیه، پوست و مغز استخوان را برای تمامی گروه‌های سنی از جمله کودکان انجام می‌دهد.

به گفته مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، درصد موفقیت عمل های پیوند در دانشگاه علوم پزشکی مشهد بالای ۹۰ درصد است که در سطح دنیا رتبه بالایی را دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.