اختلالات و قطعی گسترده اینترنت در چندین کشور آفریقایی در سراسر غرب و مرکز این قاره، ارتباطات میلیون‌ها نفر را مختل و شرکت‌ها را به مرز فلج شدن کشانده است.

​​​​​​​اختلالات گسترده در اینترنت قاره آفریقا

به گزارش قدس آنلاین، کارشناسان اعلام کردند که آسیب دیدن چهار کابل اصلی زیردریایی باعث شد تا میلیون‌ها نفر در غرب و مرکز قاره آفریقا از دسترسی پایدار به اینترنت محروم شوند و این موضوع کسب‌وکارها، خدمات مالی و فعالیت‌های روزمره بسیاری از ساکنان این مناطق را مختل کرده‌ است.

در حال حاضر حداقل هشت کشور آفریقایی به شدت تحت تاثیر این اختلالات و قطعی‌های گسترده اینترنتی قرار گرفته‌اند که کشورهای ساحل عاج، لیبریا، بنین، غنا، نیجریه و کامرون از جمله این کشورها هستند.

به نوشته رویترز، گروه نظارت بر وضعیت اینترنت نت‌بلاکس، بر اساس داده‌های شبکه که افت محسوس ارتباطات در مناطق مرکزی و غربی آفریقا را به نمایش می‌گذارد، این حادثه را یک اختلال عمده توصیف کرده است.

اگرچه علت اصلی این حادثه هم‌چنان نامشخص است اما برخی از کارشناسان احتمال می‌دهند که رانش زمین در کف دریا، باعث قطعی چهار کابل اصلی زیردریایی شده است و برطرف کردن این مشکل که از پنجشنبه هفته گذشته شروع شد، شاید هفته‌ها یا ماه‌ها به طول بینجامد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.