سازمان عملیات تجارت دریایی بریتانیا اعلام کرد: گزارشی از یک حادثه در ۸۵ مایل دریایی شرق عدن دریافت کردیم.

بیانیه‌های آمریکا و انگلیس درباره حوادث امنیتی در دریای سرخ

به گزارش قدس آنلاین، سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس اعلام کرد که گزارشی مبنی بر یک حادثه در ۸۵ مایلی دریایی در شرق عدن در یمن دریافت کرده است؛ منطقه‌ای که ارتش یمن معمولا در راستای همبستگی خود با غزه که در معرض تجاوزات مداوم اشغالگران است، کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی یا ایالات متحده را هدف قرار می‌دهد.

براساس گزارش شبکه قطری الجزیره، این سازمان با بیان اینکه کاپیتان کشتی تجاری از وقوع انفجار در نزدیکی کشتی خود در شرق شهر عدن خبر داد، خاطرنشان کرد: هیچ خسارتی به کشتی و یا خدمه آن وارد نشده‌است.

این سازمان در یادداشتی اضافه کرد: کشتی به مسیر خود به سمت بندر بعدی ادامه می‌دهد.

حدود ۲ ساعت قبل از این بیانیه انگلیس، فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) گزارش داد که در ۱۶ مارس، بین ساعت ۷:۵۰ صبح تا ۸:۱۵ صبح (به وقت صنعا)، ارتش یمن ۲ پهپاد را از مناطق تحت کنترل خود به سمت دریای سرخ پرتاب کرد.

سنتکام مدعی شد که موفق به رهگیری و انهدام یک پهپاد شده و فرض بر این است که پهپاد دیگر در دریای سرخ سقوط کرده‌است و هیچ گزارشی از خسارت به کشتی‌های اطراف یا مصدومیت خدمه آنها منتشر نشده و وجود ندارد.

همچنین، طبق ادعای سنتکام، بین ساعت ۲۱ تا ۲۲:۳۰ شب (به وقت صنعا)، فرماندهی مرکزی آمریکا پنج شناور بدون سرنشین و یک پهپاد را در مناطق تحت کنترل ارتش یمن «در دفاع از خود» منهدم کرد.

این حادثه‌های امنیتی در حالی است که شبکه خبری المسیره شامگاه شنبه گزارش کرد جنگنده‌های آمریکا و انگلیس چهار مرتبه منطقه الطائف در جنوب استان ساحلی الحدیده یمن در دریای سرخ را هدف قرار دادند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.