رییس کل دادگستری قزوین گفت: چهار رای جایگزین حبس توسط رییس شعبه ۱۱۰ دادگاه کیفری در ۲ شهرستان این استان صادر شد.

چهار رای جایگزین حبس در قزوین صادر شد

به گزارش قدس آنلاین، علی شعبانی روز یکشنبه با اشاره به ابتکار یکی از قضات دادگاه کیفری در صدور آرای جایگزین حبس از نوع خدمات عمومی رایگان، اظهار کرد: این آرا در راستای کاهش هزینه ها، اجرای بهتر عدالت، پیشگیری از فروپاشی خانواده‌ها، صادر شده است.

وی ادامه داد: با توجه به سیاست‌های حبس زدایی قوه قضاییه و منویات مقام معظم رهبری و دستورات ریاست قوه قضاییه در خصوص به کارگیری تاسیسات ارفاقی به ویژه مجازات‌های جایگزین حبس از نوع خدمات عمومی رایگان و با هدف خدمات عام المنفعه این آرا صادر شد.

شعبانی ضمن تقدیر از ابتکار عمل این قاضی، خاطرنشان کرد: زندانی شدن افراد علاوه بر تحمیل هزینه‌های مادی و معنوی برای فرد و جامعه، در بسیاری از موارد بازپروری را نیز با مشکل مواجه می‌کند.

این مسوول در تشریح این اقدام، یادآور شد: چهار رای صادر شده شامل ارایه خدمات عمومی رایگان از جمله خرید جهیزیه به ارزش یک میلیارد ریال برای زوج های تحت پوشش بهزیستی شهرستان قزوین، خرید مواد غذایی برای نیازمندان تحت پوشش بهزیستی شهرستان آبیک به ارزش ۶۰۰ میلیون ریال، ارایه امور تاسیساتی و خدماتی برای خانواده های تحت پوشش کمیته امداد و کاشت نهال زیر نظر اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بود.

رییس کل دادگستری استان قزوین خاطر نشان کرد: در کنار برخوردهای قاطع قضایی، می‌توان با جایگزینی مجازات افراد، به خصوص در مورد مجازات حبس، به بهسازی بسیاری از آسیب‌های اجتماعی کمک کرد و با رضایت متهم به افراد آسیب دیده اجتماعی یاری رساند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.