نخستین کتاب قرآن منقش به تذهیب شیعه اثر "شاهین برجسته" خوشنویس ممتاز خراسان رضوی طی آیینی در غرفه ستاد کانونهای فرهنگی و هنری مساجد استان در هفدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد رونمایی شد.

نخستین قرآن منقش به تذهیب شیعه در نمایشگاه بین المللی قرآن مشهد رونمایی شد

به گزارش قدس خراسان، حمید صمدی، مدیر گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: این اثر، نخستین قرآن منقش به تذهیب شیعه است که توسط "شاهین برجسته" از شاگردان استاد اسماعیلی قوچانی (کاتب بزرگترین قرآن دستنویس جهان) به عنوان قرآن بزرگ پارچه ای خلق شده است.

کاتب این اثر قرآنی نیز گفت: این قرآن پارچه ای در ابعاد ۹۰ در ۱۳۰ کتابت و از پارچه بسیار خاصی برای آن استفاده شده است، کتابت آن از سال ۱۳۹۳ آغاز شده و امسال به پایان رسیده است،

شاهین برجسته افزود: صفحه های این قرآن در هر سوره به یک نام مقدّس و به خط ثلث ایرانی تزئین شده است، آیات ۱۱۴ سوره این قرآن در وسط هر صفحه و در میان طرح زیبای سرو ایرانی قرار گرفته است.

به گفته وی، این اثر قرآنی منقّش به تذهیب شیعه و مزیّن به ۱۴ نام ائمه معصومین و ۱۴ مرتبه دعای "اللهم عجل لولیک الفرج" بوده که در حاشیه صفحات قرآن قرار گرفته است، سیاه مشق کاملی نیز مزیّن به ۱۰۰ اسم از اسامی خداوند و اسامی ۱۴ معصوم در انتهای قرآن درج شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.