کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: سامانه بارشی قدرتمندی امروز /دوشنبه/ وارد منطقه می‌شود که فعالیت خود را تا چهارشنبه هفته جاری ادامه خواهد داد.

سامانه بارشی قدرتمندی وارد زنجان می‌شود

الهام نجفی افزود: فعالیت این سامانه بارشی به تناوب سبب رگبارهای باران در مناطق مختلف استان و در ارتفاعات بارش برف خواهد شد که بخش عمده این بارش ها مربوط به بعدازظهر امروز و فرداست.

وی یادآور شد:‌ روزهای سه شنبه و چهارشنبه این بارش ها با رعد و برق و افزایش سرعت وزش باد همراه خواهد شد.

نجفی اظهار داشت: وزش باد شدید در ارتفاعات و مناطق بادگیر موجب کولاک برف خواهد شد که بر همین اساس هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای استان صادر شده است.

وی تصریح کرد: در این شرایط جوی احتمال آبگرفتگی و لغزندگی معابر، اختلال در تردد، سیلابی شدن و طغیان رودخانه ها و مسیل ها، کاهش دید بر اثر بارش برف و کولاک در مناطق کوهستانی و خطر اصابت صاعقه در ارتفاعات وجود دارد.

نجفی به هم استانی ها توصیه کرد: از تردد و توقف در حاشیه و بستر رودخانه ها و مسیل ها، فعالیت های کوهنوردی و سفرهای غیر ضروری اجتناب کنند و در صورت ضرورت سفر، تجهیزات ایمنی زمستانی همراه داشته باشند.

وی ادامه داد: طی روزهای آینده تغییرات دمایی محسوسی را در استان نخواهیم داشت و صبح روزهای سه شنبه و چهارشنبه کمینه دما افزایش خواهد یافت.

نجفی دمای فعلی شهر زنجان را ۲ درجه سانتیگراد ذکر کرد و افزود:‌ این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه افزایش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان منفی سه و ۱۵ درجه، ابهر یک و ۱۸، خرمدره ۲ و ۱۵ درجه، آب‌بر هشت و ۲۳ درجه، قیدار ۲ و ۱۳ درجه، سلطانیه منفی ۲ و ۱۴ درجه و ماهنشان چهار و ۱۸ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.