مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: براساس پیش بینی اداره کل هواشناسی به شهروندان، مسافران نوروزی، کشاورزان و دامداران محلی هشدار می دهیم تا اول فروردین ماه ۱۴۰۳ از هرگونه توقف و اتراق کردن در حریم و بستر رودخانه‌های استان خودداری کنند.

مدیریت بحران قزوین هشدار داد/ مردم از بستر رودخانه‌ها فاصله بگیرید

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا علیمی تصریح کرد: با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر افزایش رگبار و بارش‌های فصلی از امروز تا سه روز آینده احتمال جاری شدن سیلاب در مسیل‌ و رودخانه‌ها وجود دارد و به شهروندان و مسافران توصیه می کنیم طی این مدت از هرگونه توقف در این مناطق اجتناب کنند.

وی با بیان اینکه شهروندان و مسافران نوروزی باید از اسکان و تردد در حریم و بستر رودخانه‌ها خودداری کنند، اضافه کرد: هرگونه تردد و اسکان در حریم و بستر رودخانه‌ها خطرساز بوده و می‌تواند در صورت بروز خطر، عواقب ناگواری به دنبال داشته باشد.

علیمی همچنین به روستاییان و دامداران توصیه کرد تا از هرگونه تردد و عبور دام در حریم و بستر رودخانه‌ها اجتناب کنند تا خسارتی متوجه گله‌های آنها نشود.

این مسوول ادامه داد: صدور هشدار به سطح نارنجی که از سوی اداره کل هواشناسی استان روز گذشته صادر شده بود در خصوص وضعیت اقلیمی منطقه و همچنین بروز مخاطرات احتمالی صورت گرفت و به تمامی دستگاه های خدمات رسان نیز ابلاغ شد.

گفتنی است، اداره کل هواشناسی قزوین روز گذشته در خصوص افزایش میزان بارندگی و رگبار هشدار به سطح نارنجی صادر کرده بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.