سازمان پزشکان بدون مرز و جنبش حماس به ادعای ارتش رژیم اسرائیل در توجیه یورش به بیمارستان الشفاء در مرکز نوار غزه واکنش نشان دادند و آن را رد کردند.

حماس و «پزشکان بدون مرز» ادعای تل‌آویو را رد کردند

سازمان پزشکان بدون مرز امروز سه شنبه اعلام کرد این سازمان به شدت نگران سلامتی بیماران و کادر درمان در محاصره مجتمع بیمارستانی الشفاء در مرکز نوار غزه است.

این سازمان از رژیم اسرائیل خواست به قوانین و حریم و محدوده بیمارستان احترام گذاشته و سلامتی کادرهای درمان و بیماران و شهروندان غیرنظامی را تضمین کند.

پزشکان بدون مرز تأیید کرد که نظامیان رژیم اسرائیل در یورش به بیمارستان الشفاء اقدام به بازداشت دسته جمعی در مناطق اطراف بیمارستان کرده و ارتباطش با یکی از کارمندان خود قطع شده است.

این افشاگری‌های سازمان پزشکان بدون مرز در واکنش به ادعای ارتش اسرائیل است که گفته بیش از ۵۰ «تروریست» را در یورش به این بیمارستان حذف کرده و ۱۸۰ فرد مشکوک را بازداشت کرده است.

حماس: هدف اشغالگران از یورش به بیمارستان‌ها سرپوش گذاشتن بر شکست‌ است

 جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در واکنش به ادعای ارتش رژیم اسرائیل در توجیه حمله به مجتمع بیمارستانی الشفاء در نوار غزه گفت که تداوم این حملات به بیمارستان و پیرامون آن، منجر به شهادت ده‌ها نفر شده و هدف از این گونه حملات سرپوش گذاشتن بر شکست‌های ارتش اشغالگر  است.

حماس تأکید کرد که ارتش رژیم اسرائیل بجز تداوم کشتار غیرنظامیان در تحقق هیچی یک از اهداف نظامی اعلام شده‌اش هیچ دستاوردی نداشته است.

ارتش رژیم اسرائیل این هفته با یورش مجدد به بیمارستان الشفاء مدعی شد که شماری از سران و فرماندهان مقاومت فلسطین در  این بیمارستان حضور دارند؛ ادعایی که جز کشتار غیرنظامیان و رسوایی دیگر هیچ آورده‌ای برای متجاوزین نداشت.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.