رییس مرکز اورژانس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت:‌ اورژانس غرب خراسان رضوی از ابتدای امسال ۴۵ هزار و ۲۱۶ ماموریت را برای امدادرسانی به حادثه دیدگان به انجام رسانده است. 

اورژانس سبزوار بیش از ۴۵ هزار ماموریت انجام داد

به گزارش قدس خراسان، غلامعباس کافی اظهار کرد:‌ این میزان ماموریت با تلاش پرسنل و کارکنان اورژانس دانشگاه علوم پزشکی در ۳۱ پایگاه اورژانس شهری، جاده ای و نیز اورژانس هوایی منطقه عملیاتی شده است.

رییس مرکز اورژانس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار افزود:‌ از این ماموریت ها، ۱۲ هزار و ۱۱۴ مورد مربوط به حوادث ترافیکی و ۳۳ هزار و ۱۰۲ مورد مربوط به حوادث غیرترافیکی بوده است که در ۶ شهرستان سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد انجام شده است.

وی گفت: در این بازه زمانی ۲۴ هزار و ۳۹ نفر بیمار و آسیب دیده توسط کادر عملیاتی اورژانس، به بیمارستان های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار منتقل شده اند و بیش از ۲۲۶ هزار تماس تلفنی از ۶ شهرستان‌ زیر پوشش دانشگاه با مرکز ارتباطات و هدایت عملیات اورژانس غرب خراسان، برقرار شده است.

کافی افزود: اورژانس هوایی غرب خراسان نیز، در سال جاری ۵۷ سورتی پرواز داشته و از این طریق ۶۹ بیمار و مصدوم را به بیمارستان های سبزوار، جوین و جغتای منتقل کرده است.

رییس مرکز اورژانس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت:‌ از کل ماموریت های پایگاه اورژانس هوایی ۴۸ درصد مربوط به حوادث ترافیکی، ۱۰ درصد مربوط به حوادث غیر ترافیکی، ۱۵ درصد مربوط به بیماری های قلب و عروق، ۱۴ درصد سکته های مغزی، ۳ درصد بیماری های زنان و زایمان و ۱۰ درصد مربوط به سایر حوادث و بیماری ها بوده است.

وی افزود:‌ طرح ویژه نوروز اورژانس از ۲۵ اسفندماه آغاز شده است که تا نیمه فروردین سال آینده ادامه خواهد داشت و در این چهارچوب کلیه کادر عملیاتی اورژانس غرب خراسان نیز در آماده باش کامل برای خدمات رسانی به زائران و مجاوران امام رضا (ع) هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.