تهران – ایرنا - خبرگزاری رسمی کره شمالی امروز شنبه گزارش داد که رهبر ارشد حزب کمونیست چین در دیدار با هیات عالرتبه حزب کمونیست کره شمالی با وجود تغییر شرایط بین المللی بر توسعه روابط پایدار پکن با پیونگ یانگ تاکید کرد.

ملاقات مقامات ارشد حزب کمونیست چین و کره شمالی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری مرکزی کره شمالی (KCNA)، وانگ هونینگ از رهبران «کمیته مرکزی حزب کمونیست چین» (CPC) در جلسه‌ای به هیئت نمایندگان حزب حاکم کره شمالی گفت که این دو کشور باید در سال جاری میلادی فصل جدیدی از روابط خود را آغاز کنند.

یک هیئت نمایندگان حزب حاکم کره شمالی به تازگی به سرپرستی کیم سونگ نام، مدیرکل بین الملل حزب کارگران با انجام سفری به پکن، با لیو جیانچاو، مدیرکل روابط بین الملل حزب کمونیست چین ملاقات کرده است.

سال جاری میلادی هفتاد و پنجمین سالگرد آغاز روابط دیپلماتیک کره شمالی و چین است. کره شمالی سال ۲۰۲۴ را سال دوستی کره شمالی-چین عنوان کرده است. این عنوان نخستین بار در سال ۲۰۰۹ به مناسبت شصتمین سالگرد روابط دیپلماتیک دوکشور استفاده شد.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی همچنین گفته است که این هیئت در ادامه سفر خود به ویتنام و لائوس می‌رود.

این سفر در حالی انجام می‌شود که به نظر می‌رسد کره شمالی پس از سال‌ها بسته بودن مرزهای خود به دلیل همه گیری کرونا درحال از سر گرفتن فعالیت‌های دیپلماتیک خود با کشورهای عضو اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (ASEAN) است.

لائوس قصد دارد سال جاری میلادی میزبان مجمع منطقه‌ای آسه آن (ARF) و سایر جلسات مربوط به این مجمع باشد. ARF تنها مجمع منطقه‌ای است که کره شمالی به آن پیوسته است.

اعضای آسه آن شامل بروئنی، کامبوج، اندونزی، لائوس، مالزی، میانمار، فیلیپین، تایلند، سنگاپور و ویتنام هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.