۸ نماینده مجلس سنای آمریکا با ارائه طرحی خواستار محافظت دولت کشورشان از اعضای گروهک تروریستی منافقین در اردوگاه «اشرف ۳» در تیرانا، پایتخت آلبانی شده‌اند.

سناتورهای آمریکایی خواستار محافظت از اعضای منافقین شدند

به گزارش قدس آنلاین، ارائه‌دهندگان این طرح از هر دو حزب جمهوری‌خواه (۴ سناتور) و دموکرات هستند. آنها در این طرح قانونی ایران را «کانون تروریسم» در منطقه توصیف کرده و هشدار داده‌اند ایران قصد دارد اعضای کمپ اشرف ۳ را از بین ببرد. این ۸ سناتور همچنین ادعا کرده‌اند که بایستی از اعضای اردوگاه اشرف ۳ برای ادای شهادت علیه جمهوری اسلامی ایران در دادگاه‌های بین‌المللی استفاده شود.

حمایت این سناتورها از اعضای منافقین در حالی صورت گرفته که این گروهک تا سال ۲۰۱۰ در فهرست گروه‌های تروریست خارجی وزارت خارجه آمریکا قرار داشت اما بعد از آن از این فهرست خارج شد. گروه منافقین که ادعا می‌کند به دنبال «آزادی خلق ایران» است اما این ادعا را در حالی مطرح می‌کند که فرقه‌ای است که بر اساس حبس، خفقان و بردگی شکل گرفته؛ عضوگیری اجباری، حبس اعضا در داخل اردوگاه و منفک کردن آنها از جهان بیرون، طلاق‌ها و ازدواج‌های اجباری و حتی دعوت به تجرد طبق صلاحدید سازمان، استفاده از القائات ذهنی برای شستشوی ذهنی اعضا و ... تنها برخی از روش‌هایی هستند که استفاده از آنها در کمپ‌های این گروهک خطرناک بارها و بارها مستند شده است.

گروهک منافقین در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در دهه ۱۹۸۰ میلادی اقدام به انجام حملات تروریستی در داخل ایران کرد و از آنجا نام خودش رو به عنوان یک گروه منفور در ذهن مردم ایران جا انداخت. حمایت منافقین از صدام، دیکتاتور عراق در جنگ تحمیلی، آبرویی برای این گروه در میان ایرانی‌ها باقی نگذاشت تا منافقین به نفرت‌انگیزترین نام در ایران تبدیل شود.

با وجود این، سیاستمداران آمریکایی، علی‌رغم نظرسنجی‌هایی در آمریکا که جایگاه نازل این گروه در میان ایرانی‌ها را نشان می‌دهند کماکان به حشر و نشر با این تروریست‌ها ادامه می‌دهند و دولت آمریکا در سال ۲۰۱۰ نام این گروه را از فهرست سازمان‌های اصطلاحاً تروریستی خود حذف کرد.دولت آمریکا در سال ۲۰۱۳ آلبانی را مجاب کرد اعضای این سازمان را به عنوان پناهنده بپذیرند. با کوچ به آلبانی، این گروه ابتدا در چندین آپارتمان خالی که در اطراف شهر پراکنده بود سکونت گزیدند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.