در جلسه رابطین دوره‌های قرائت قرآن شهرستان بردسکن که با حضور امام جمعه این شهرستان و سایر مسئولان برگزار شد، ۳۰ سند افتخار به نیکوکاران بردسکنی برای مشارکت در ساخت صحن حضرت زینب(س) اهدا شد.

بردسکن؛ رتبه دوم بازسازی عتبات عالیات در خراسان رضوی 

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان بردسکن در این جلسه گفت: خوشبختانه در سایه تعامل و همدلی که توسط فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج، دهیاران، شورای اسلامی و دیگر گروه‌های تاثیرگذار و طرح پرچم‌گردانی گنبد مطهر امام حسین(ع) انجام شد ۹۴۰ میلیون تومان کمک‌های نقدی، طلا و نقره مردم جمع‌آوری شد.

محمد اسماعیل‌نیا بیان اینکه سال گذشته تعهد شهرستان بردسکن به ازای هر نفر ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان و در مجموع یک میلیارد تومان بوده است، عنوان کرد: شهرستان بردسکن توانست با تعهد ۹۴ درصدی به لحاظ مشارکت رتبه دوم استان خراسان رضوی را از آن خود کند.

وی به طرح کاشی صحن حضرت زینب(س) اشاره کرد و افزود: هزینه اهدای هر عدد کاشی ۲۰۰ هزار تومان است و برای کسانی که از ۵ کاشی به بالا کمک داشته باشند سند افتخار و  زیر یک میلیون تومان برای آنها لوح سپاس نیز صادر می‌شود.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان بردسکن گفت: تاکنون بیش از ۵۰ عدد کاشی در شهرستان بردسکن به این امر اختصاص داده شده است و همه مردم می‌توانند در طرح اهدای کاشی به صحن حضرت زینب (س) نیز سهیم باشند.

اسماعیل‌نیا با بیان اینکه صحن حضرت زینب(س) ۱۲۱ هزار متر مربع وسعت دارد، اظهار کرد: با کمک بسیار خوب مردم ایران ساخت این صحن مراحل پایانی خود را طی می‌کند و ظرف سال جاری تکمیل و تحویل تولیت می‌شود.

وی تعهد امسال شهرستان بردسکن برای کمک به بازسازی عتبات عالیات را یک میلیارد و چهارصد میلیون تومان اعلام کرد و افزود: با توجه به جمعیت شهرستان بردسکن سرانه هر نفر ۱۷۵۰۰ تومان در نظر گرفته شده است که امید است بتوانیم همانند سال گذشته تعهد شهرستان را در بحث بازسازی عتبات عالیات محقق کنیم.

امام جمعه بردسکن نیز در این جلسه با بیان اینکه همه ما نسبت به اهل بیت(ع) وظایفی داریم، گفت: دشمنان همواره به دنبال تخریب قبور اهل بیت(ع) هستند و بر ماست که نسبت به توسعه و عمران و بازسازی قبور اهل بیت(ع) پای کار باشیم.

حجت الاسلام علی اصغر امینی عنوان کرد: قبور اهل بیت(ع) ملجا درماندگان و  پناهگاه واقعی در همه مسائل هستند.

وی از کمک ۹۴ درصدی مردم بردسکن در سال گذشته برای مشارکت در ساخت بازسازی عتبات عالیات قدردانی کرد و افزود: نیکوکاران بردسکنی در همه حوزه‌ها پیشتاز هستند.

امینی با بیان اینکه تعهد سال جاری شهرستان بردسکن برای بازسازی عتبات عالیات یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است، گفت: با توجه به اینکه شهرستان بردسکن بیش از ۲۰۰ جلسه دوره قرائت قرآن و خیرانی پای کار دارد در سال جاری این تعهد نیز همانند سال گذشته تحقق پیدا خواهد کرد و نام بردسکن همانند دیگر حوزه‌ها که در استان و حتی کشور سرآمد است بلند آوازه خواهد شد.

در پایان به ۳۰ نفر از کسانی که سال گذشته در ساخت صحن حضرت زینب(س) مشارکت داشتند سند افتخار اهدا شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.