رئیس‌جمهور روسیه طی سخنانی در واکنش به حمله تروریستی مسکو، امروز شنبه ۲۳ مارس را عزای عمومی اعلام کرد.

پوتین: مسببان حمله تروریستی به بدترین شکل ممکن مجازات می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از الجزیره، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در نخستین واکنش پس از حمله تروریستی به تالار موسیقی «کروکاس» در حومه مسکو، طی سخنانی این حمله را یک اقدام تروریستی خونبار و وحشیانه توصیف کرد.

هر چهار عامل حملات تروریستی پیدا و بازداشت شدند، آنها قصد پنهان شدن داشتند و به سمت اوکراین حرکت می کردند.تمامی بانیان این حمله تروریستی را نیز بازداشت و مجازات خواهیم کرد.

رئیس‌جمهور روسیه افزود: در طرف اوکراین، پنجره‌ای برای تروریست‌ها آماده شده تا از آن عبور کنند.

رئیس جمهور روسیه به شهروندان روسیه گفت: ما نه تنها با یک حمله تروریستی با برنامه ریزی دقیق، بلکه با یک کشتار جمعی سازماندهی شده روبرو هستیم.

رئیس‌جمهور روسیه تهدید کرد: همه کسانی را که در پشت این حمله بوده، برای آن برنامه‌ریزی و اجرایش کرده‌اند، شناسایی و عادلانه اما سخت مجازات خواهیم کرد. روسیه بارها سخت‌ترین آزمایش‌ها را پشت سر گذاشته و این بار نیز چنین خواهد بود.

پوتین خاطرنشان کرد: هیچ کسی نخواهد توانست وحدت و قدرت ملت روسیه را تضعیف کند و بذر اختلاف را در جامعه چند قومی روسیه بکارد. مسأله اصلی این است که اکنون اجازه ارتکاب جنایت جدید به کسانی که پشت این حمله تروریستی بوده‌اند، داده نشود.

وی اظهار داشت: ما از تهدید تروریسم اطلاع داریم و بر روی همکاری با کشورهایی که با ما همدرد هستند، حساب می‌کنیم.

جمعه شب افرادی مسلح با لباس شبه‌نظامی به طبقه همکف تالار کروکوس مسکو حمله و سپس با سلاح‌های خودکار شروع به تیراندازی کردند. براساس فهرست منتشر شده توسط وزارت بهداشت منطقه مسکو، تعداد قربانیان ۱۴۳ ثبت شده و مجروحان این حمله تروریستی به ده‌ها نفر رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.