خبر «تجاوز گروهی در بیمارستان شفا» رسما توسط هیچ رسانه‌ی معتبر تکذیب نشده است و حتی الجزیره به عنوان اولین منبع معتبر، به طور کامل این خبر را حذف نکرده است. در نتیجه تایید یا تکذیب این ادعا امکان پذیر نیست و «غیرقابل اثبات» می‌باشد.

تجاوز گروهی در بیمارستان شفا؛ راست یا دروغ؟
به گزارش قدس آنلاین، سحرگاه ۵ فروردین ۱۴۰۳ خبر « تجاوز دسته جمعی به زنان بیمارستان شفاء توسط سربازان اسرائیلی» دنیا را تکان داد. یک خبرنگار فلسطینی که منبع اولیه این خبر بود در مصاحبه با شبکه الجزیره بدون اشاره به «تجاوز دسته جمعی» صرفا به دیگر جنایات رژیم صهیونیستی پرداخت.

 همچنین بعد از آن سایت و اکانت الجزیره خبر تجاوز گروهی در بیمارستان شفا را حذف کرد. اما این خبر در اکانت «خبرفوری الجزیره» در توییتر و در گزارش روزانه اخبار روز ۱۶۹ جنگ  غزه در سایت اصلی الجزیره موجود است. یک ماه قبل روزنامه گاردین در سایت خود با انتشار گزارشی خبر تجاوز جنسی اسرائیل به زنان فلسطینی را معتبر دانست.

هم‌چنین ساعتی قبل به نقل از یک ژنرال اسرائیلی، سایت جروزالم پست  نوشت:«یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا مدعی شده که اسرائیل به طور سیستماتیک زنان فلسطینی را مورد آزار جنسی قرار می‌دهد.»

 نماینده ویژه سازمان ملل هم چند روز قبل در مصاحبه‌ای گفته بود : اطلاعات روشن و قانع‌کننده درباره گروگان‌هایی که در غزه در معرض خشونت جنسی قرار گرفته‌اند. در نهایت بعد از چند ساعت از حذف خبر تجاوز بیمارستان شفا توسط الجزیره، مجددا این رسانه در اکانت توییتر "الجزیره مباشر " این خبر را بازنشر کرد.

 با توجه به اینکه خبر «تجاوز گروهی در بیمارستان شفا» رسما توسط هیچ رسانه‌ی معتبر تکذیب نشده است و  حتی الجزیره به عنوان اولین منبع معتبر، به طور کامل این خبر را حذف نکرده است. در نتیجه تایید یا تکذیب این ادعا امکان پذیر نیست و «غیرقابل اثبات» می‌باشد.

روزنامه فرهیختگان 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.