رئیس اداره فنی و نظارت بر مدیریت داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در ایام تعطیلات نوروزی بازرسی‌ از داروخانه‌ها به‌صورت ٢۴ ساعته توسط ۵ تیم در حال انجام است و روزانه بین ۴۰ تا ۵۰ بازدید در ٣ شیفت کاری و با حضور ١٢ بازرس انجام می‌شود.

روزانه بین ۴۰ تا ۵۰ بازدید از داروخانه‌ها صورت می‌پذیرد

به گزارش قدس خراسان، جواد پرنده رضوانی اظهار کرد: امسال و در ایام نوروز ١۴۰٣ حوزه دارو در اطراف حرم مطهر رضوی به‌طور ویژه دیده شده و به همین جهت مجوز فعالیت به داروخانه‌های روزانه از ساعت ٨ تا ٢۴ و در تمامیروزهای کاری و تعطیل داده شده است.

وی با اشاره به اینکه داروهای داروخانه‌های اطراف حرم مطهر رضوی به‌صورت روزانه تأمین می‌شود و داروهای درخواستی این داروخانه‌ها به سرعت توسط شرکت‌های پخش تحویل داده می‌شود، بیان کرد: همچنین در موضوع شیرخشک هم باید اشاره کنیم که تدابیر ویژه‌ای توسط ستاد سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اندیشیده شده و به تمامی داروخانه‌ها سبد ٢ تا ٣ ماهه شیرخشک داده شده و خوشبختانه مشکلی از این بابت در شهر مشهد وجود ندارد.

رئیس اداره فنی و نظارت بر مدیریت داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: بازرسی‌ از داروخانه‌ها به‌صورت ٢۴ ساعته توسط ۵ تیم انجام می‌شود که ٢ تیم در صبح، یک تیم در عصر و ٢ تیم در شب فعال است و روزانه بین ۴۰ تا ۵۰ بازدید در ٣ شیفت کاری و با حضور ١٢ بازرس انجام می‌شود.

پرنده رضوانی اضافه کرد: همچنین در کنار حضور ١۰۰ درصدی بازرسان حوزه دارو اداره فنی و نظارت بر مدیریت داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از ظرفیت تمامی حوزه‌های معاونت غذا و داروی این دانشگاه استفاده شده تا بازرسی‌ها بی‌وقفه و به صورت مستمر انجام شود.

وی با ذکر این نکته که از ٢٩ اسفند ماه سال گذشته تاکنون ٢٢١ مورد بازرسی از داروخانه‌های سطح شهر مشهد انجام شده که بین ۶۰ تا ٧۰ درصد آن در اطراف حرم مطهر رضوی بوده است، تأکید کرد: در این محدوده ۴٨ داروخانه شامل ٣۶ روزانه و ١٢ شبانه‌روزی فعال است و نظارت‌ها بر این داروخانه‌ها به جهت اینکه در نزدیکی محل اسکان زائران نوروزی امام رضا(ع) قرار دارند به‌طور مستمر و ویژه انجام می‌شود تا  ان‌شاءالله شاهد مشکلی در این حوزه نباشیم.

رئیس اداره فنی و نظارت بر مدیریت داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: همچنین داروخانه‌های مناطق نوریستی، گردشگری، تفریحی و ییلاقی به‌صورت مستمر و ویژه مورد بازرسی قرار می‌گیرند و تأکید کرده‌ایم که پس از افطار خدمت‌رسانی‌ها در تمامی داروخانه‌ها به‌صورت ویژه باشد.

پرنده رضوانی افزود: در موضوع انسولین و داروهای موردنیاز بیماران خاص و صعب‌العلاج تدابیر خوبی اندیشیده شده و تمامی داروها به میزان ١٢ میلیون زائر و مجاور امام رضا(ع) تدارک دیده شده است.

وی در خصوص وضعیت دارویی موجود در ایام تعطیلات نوروزی، گفت: خوشبختانه مشکل کمبود دارو در مشهد و خراسان رضوی با توجه اختصاص سهمیه ویژه نوروز به این شهر و استان مشاهده نشده و با تدابیر صورت گرفته از سوی مسئولان سازمان غذا و دارو، سهمیه دارویی ایام نوروز ٣۰ درصد بیشتر از زمان‌های عادی سال است.

رئیس اداره فنی و نظارت بر مدیریت داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: خوشبختانه شکایات حوزه دارو به نسبت سال‌های قبل با توجه به نظارت‌های بیشتر از داروخانه‌ها، کمتر شده و میزان رضایت‌های مردمی بالاتر رفته است و مردم رضایت بالای ٩۰ درصدی از خدمات دارویی داروخانه‌ها و پاسخگویی‌های کارشناسان حوزه دارو در سامانه ١٩۰ داشتند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.