وزیر امور خارجه ایرلند در تداوم انتقادهای دولت دوبلین از جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه هشدار داد: استفاده از گرسنگی به عنوان سلاح جنگی نقض آشکار قوانین بین‌المللی بشردوستانه است.

ایرلند: استفاده از گرسنگی به عنوان سلاح جنگی در غزه نقض آشکار قوانین بین‌المللی است

به گزارش قدس آنلاین، مایکل مارتین روز دوشنبه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) تصریح کرد: مسدود کردن کمک های آنروا (آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی) به شمال غزه توسط اسرائیل کاملا غیرقابل قبول است.

وی یادآور شد که آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد نیز ممانعت از ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه را «اهانت اخلاقی» خوانده است.

گوترش ساعاتی پیش طی سخنانی در امان پایتخت اردن، از کشورهایی که تصمیم به توقف کمک‌های مالی به «آنروا» گرفته‌اند خواست که در این رابطه تجدید نظر کنند. وی تاکید کرد که این آژانس راهی برای تامین نیازهای زندگی غیرنظامیان در غزه است.

این درحالیست که رژیم صهیونیستی به بهانه مشارکت شماری از کارکنان آنروا در عملیات «طوفان الاقصی»، اجازه فعالیت این نهاد بین‌المللی در غزه را محدود کرده است.

ایالات متحده و شماری از کشورهای اروپایی نیز در پی این اتهام اثبات نشده، کمک‌های مالی خود را به این نهاد بین‌المللی قطع کردند.

شرایط انسانی نوار غزه در سایه تداوم جنگ رژیم صهیونیستی با همدستی برخی کشورهای غربی از جمله آمریکا و انگلیس با این رژیم به شدت بحرانی است و تل آویو اجازه ورود کمک‌ها به این منطقه را نمی‌دهد.

چندی پیش سازمان امدادرسانی آکسفام اعلام کرد که رژیم صهیونیستی بطور عامدانه و سیستماتیک از رسیدن کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه جلوگیری می‌کند.

این نهاد بین‌المللی با اعلام اینکه حدود یک میلیون و هفتصد هزار فلسطینی معادل ۷۵ درصد جمعیت غزه در خطر قحطی هستند، تصریح کرد که شرایط این باریکه «فراتر از فاجعه است.»

برخی کشورهای عربی و غربی در طول هفته‌های اخیر مقادیر اندکی کمک را از طریق هوایی برای مردم نوار غزه به ویژه در شمال این منطقه ریخته‌اند که جوابگوی نیاز گسترده مردم نیست.

فلسطینی‌ها و حامیان آنها نیز ارسال این کمک‌های هوایی را اهانت به مردم فلسطین دانسته و بر لزوم فشار بر رژیم صهیونیستی برای بازگشایی گذرگاه‌های زمینی نوار غزه تاکید می‌کنند.

تاکنون تلاش های شورای امنیت سازمان ملل متحد برای توقف تجاوزهای رژیم صهیونیستی علیه ساکنان نوار غزه که از هفتم اکتبر سال ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) آغاز شده است، به علت حمایت همه جانبه آمریکا و استفاده این کشور از امتیاز وتو، ناکام مانده است.

رژیم صهیونیستی با حمایت تمام قد غرب و برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ نیروهای مقاومت، کشتار گسترده‌ای را در غزه به راه‌ انداخته است. بر اساس گزارش‌ها، تاکنون افزون بر ۳۲ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۷۴ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.