رئیس جمهوری ترکیه از تلاش آنکارا برای افزایش فشار بر رژیم صهیونیستی جهت پایبندی به قطعنامه شورای امنیت درباره آتش‌بس در نوار غزه خبر داد.

اردوغان: فشارها بر اسرائیل را افزایش می‌دهیم

به گزارش قدس آنلاین، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه طی سخنرانی در گردهمایی حزبش در استانبول اظهار داشت که این کشور برای غزه هر کاری را انجام می دهد و تا جایی که توان مالی و امکانات‌ آن اجازه دهد، آن را ادامه خواهد داد.

وی افزود: «ترکیه در تلاش است تا آزمون غزه را همان گونه که در مورد سوریه، سومالی و قره‌باغ با موفقیت پشت سر گذاشت، در این مورد نیز با موفقیت پشت سر بگذارد.»

اردوغان ادامه داد: روز گذشته هشتمین کشتی حامل کمک‌ را با ۱۲۵ هزار بسته غذایی به میزان سه هزار تن برای تحویل به غزه، به مصر اعزام کردیم.

رئیس جمهوری ترکیه تاکید کرد: تا زمانی که فلسطینی‌ها به حق آزادی خود و سرزمین‌های اشغالی و همچنین تشکیل کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شرقی دست نیابند، از حمایت خود دست برنمی‌داریم.

وی همچنین گفت:‌«به دنبال تصمیم شورای امنیت سازمان ملل برای آتش‌بس فوری در نوار غزه ، تلاش‌های زیادی را برای افزایش فشار بر اسرائیل انجام می‌دهیم.»

قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه طی ماه مبارک رمضان، عصر دوشنبه (ششم فروردین) پس از چند ماه جنگ در غزه در شورای امنیت سازمان ملل متحد به تصویب رسید، اما با وجود گذشت ۱۹ روز از ماه رمضان همچنان اجرایی نشده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا از نیویورک، ۱۴ عضو از ۱۵ عضو شورای امنیت سازمان ملل به قطعنامه ارائه شده توسط اعضای غیردائم این شورا برای برقراری آتش بس فوری در غزه رای مثبت دادند و از آن حمایت کردند.

ایالات متحده آمریکا به عنوان عضو دائم این شورا، رای ممتنع داد و به این ترتیب قطعنامه برقراری آتش بس در غزه به تصویب رسید.

قطعنامه تصویب شده بر ضرورت برقراری آتش‌بس فوری طی ماه مبارک رمضان، احترام طرفین به آن و منتهی شدن این آتش‌بس به آتش‌بس پایدار تاکید دارد.

قطعنامه شورای امنیت همچنین خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط همه اسرا و تضمین دسترسی به کمک‌های بشردوستانه است.

این قطعنامه همچنین از هر دو طرف می‌خواهد بر اساس قوانین بین‌المللی به تعهدات خود در قبال آزادی اسرا عمل کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.