وزیر راه و شهرسازی از تردد بیش از هشت میلیون و ۶۶۰ هزار مسافر از طریق بخش‌های مختلف حمل و نقل جاده‌ای، هوایی، ریلی و دریایی در ایام نوروز خبر داد.

تردد ۸.۶ میلیون مسافر با استفاده از ظرفیت حمل و نقل عمومی/مدیریت مناسب سفرهای نوروزی به گیلان

به گزارش قدس آنلاین، «مهرداد بذرپاش» که امروز (شنبه، ۱۱ فروردین) به‌منظور بازدید از راه‌های استان گیلان و بررسی وضعیت بازگشت مسافران از سفرهای ایام نوروز به آن استان سفر کرده است، در گفت‌وگویی تلویزیونی به تشریح نتایج بازدید خود و همچنین اقدامات انجام شده برای ایمنی بازگشت مسافران از سفرهای نوروزی پرداخت.

وی از ثبت ۴۲۶ میلیون تردد در جاده‌های همه محورهای شریانی کشور خبر داد و افزود: تاکنون هشت میلیون و ۶۶۰ هزار مسافر از ظرفیت حمل و نقل عمومی در همه بخش‌ها اعم از هوایی، جاده‌ای، ریلی و دریایی استفاده کردند و بقیه نیز با خودروهای شخصی این سفرها را انجام دادند.

مدیریت مناسب سفرهای نوروزی به گیلان با افتتاح آزادراه رودبار- منجیل

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه به اتفاق فرمانده پلیس راهور فراجا و پلیس گیلان با هدف بررسی محورهای مواصلاتی به استان گیلان سفر کرده است، گفت: در روزهای پایان سال ۱۴۰۲ مسیر رفت آزادراه رودبار- منجیل افتتاح و یکی از مشکلات سالیان طولانی این مسیر برای کاهش ترافیک حل شد.

وی با یادآوری اینکه مسافران در مسیر آزادراه رودبار- منجیل به‌ویژه در ایام نوروز در ترافیک سنگین گاهی تا ۱۰ ساعت معطل بودند، از مدیریت مناسب امسال سفرهای نوروزی این مسیر با افتتاح این آزادراه و بهره‌برداری از آن خبر داد.

بذرپاش تصریح‌کرد: هم اکنون بخشی از مسوولیت ما در وزارت راه و شهرسازی در همکاری با پلیس راهور، مدیریت بازگشت سفرهای نوروزی است که این کار به‌خوبی در حال انجام است.

وی با توضیح اینکه استان گیلان پس از مازندران یکی از استان‌ها با انباشت خودرو محسوب‌می‌شود، گفت: در استان گیلان بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار ورودی خودرو داشتیم که تاکنون بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار خودرو برگشت داشتند و مدیریت بازگشت سفر در این استان‌ها به‌خوبی در حال انجام است.

این عضو کابینه دولت سیزدهم ادامه‌داد: امسال ترافیک روان‌تری را در استان گیلان شاهد هستیم که به‌دلیل افتتاح آزادراه رودبار- منجیل و افتتاح پل معروف «گیل» بود که بسیاری از محورهای استان از این اصلاحات ترافیکی بهره‌مند شدند. این اصلاحات ترافیکی و ایجاد تقاطع‌های همسطح بار ترافیکی را در سطح استان و سفرهای ایام نوروز روان کرد.

برنامه روکش آسفالت و به‌سازی آزادراه‌ها در قالب تهاتر غیرنقدی

وزیر راه و شهرسازی درباره برنامه‌های این وزارتخانه برای روکش آسفالت برخی از آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها در جهت تسهیل در سفرها نیز گفت: سال گذشته حجم زیادی از عملیات آسفالت ریزی در محورهای اصلی و فرعی کشور انجام شد و امسال تدارک گسترده تری دیده‌ایم.

وی با اعلام اینکه بخشی از مشکلات در آسفالت آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها مربوط به آزادراه‌ها و بزرگراه‌هایی است که به بخش خصوصی واگذار شده‌ است، افزود: بخش خصوصی نسبت به نرخ عوارض معترض است که در تلاش هستیم تا در خصوص نرخ عوارض، مراعات حال مردم را داشته ‌باشیم.

بذرپاش ادامه‌داد: مصوبه‌ای را از هیات وزیران دریافت کردیم که این مجوز به وزارت راه و شهرسازی داده شده ‌است تا در قالب تهاتر غیرنقدی از طریق تهاتر قیر یا روش‌های دیگر به بخش‌های عمومی و خصوصی کمک کنیم و روکش آسفالت و به‌سازی آزادراه‌ها را انجام دهیم که امسال برنامه گسترده‌ای را در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در این باره در دستور کار داریم و منابع آن نیز تامین شده‌است.

وی یادآور شد: سال گذشته نزدیک به سه‌هزار کیلومتر راه روستایی احداث و عملیات به‌سازی و روکش آسفالت بیش از ۶ هزار کیلومتر انجام شد. امسال هم در راه‌های مواصلاتی روستایی و راه‌های مواصلاتی اصلی عملیات گسترده آسفالت ریزی را در سازمان راهداری تدارک دیده‌ایم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.