معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس از یک هزار و ۱۱۵ پرواز طی بازه زمانی ۲۴ اسفند تا ۱۰ فروردین‌ماه در فرودگاه شیراز خبر داد.

انجام ۱۱۵ پرواز طی ایام نوروز در فرودگاه شیراز / رتبه نخست اسکان آموزش و پرورش به فارس رسید

به گزارش قدس آنلاین محمد فرخ‌زاده امروز، ۱۱ فروردین با اشاره به آخرین وضعیت تردد مسافران نوروزی در استان فارس گفت: در بازه زمانی ۲۴ اسفند تا ۱۰ فروردین‌ماه، یک هزار و ۱۱۵ پرواز از فرودگاه شیراز انجام شده است که اعزام و پذیرش مسافر ۱۲۶ هزار و ۶۱۲ نفر بوده است.

وی در خصوص حمل و نقل ریلی هم اظهار کرد: در همین بازه زمانی ۲۴ قطار ورودی و خروجی در استان داشتیم که ۸ هزار و ۵۲۰ میهمان ورودی و ۸ هزار و ۵۵۱ میهمان خروجی بوده‌اند.

فرخ‌زاده درباره تردد جاده‌ای هم گفت: در بازه مذکور در مجموع دو میلیون و ۱۷۲ هزار و ۲۱۵ پلاک خودرو وارد فارس شده‌اند. ۵۷ درصد این خودروها عبوری بوده‌اند و کمتر از یک روز، ۲۴ درصد بین یک تا سه روز، ۱۳ درصد بین ۳ تا پنج روز و ۶ درصد بین ۵ تا ۷ روز در فارس اقامت داشته‌اند.

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس بیان کرد: ۶۵ مجتمع خدمات رفاهی در فارس از گردشگران پذیرایی می‌کنند و بیشترین تعداد مجتمع در کشور متعلق به فارس است.

وی درباره آمار بازدید از اماکن گردشگری استان فارس هم گفت: در بازه زمانی مذکور یک میلیون و ۲۲۸ هزار و ۴۴۶ نفر از اماکن گردشگری استان بازدید کرده‌اند که از این تعداد ۱۵۸ هزار و ۵۱ نفر از اماکن تحت مدیریت دانشگاه شیراز، ۶۳ هزار و ۵۵۸ نفر از اماکن تحت نظارت شهرداری و ۳۰ هزار و ۶۸۸ نفر از خانه زینت‎‌الملک تحت مدیریت بنیاد فارس شناسی بازدید داشته‌اند.

فرخ‌زاده با بیان اینکه به‌جز اقامتگاه‌های تحت پوشش میراث فرهنگی، در مجموع ۲ میلیون و ۴۰۵ هزار و ۲۷ اسکان در استان صورت گرفته است، افزود: یک میلیون و ۹۴۳ هزار و ۲۷ اسکان توسط آموزش و پرورش و ۴۶۲ هزار اسکان توسط مراکز تحت مدیریت شهرداری شیراز انجام شده است که بیشتر آمار اسکان آموزش و پرورش در کشور متعلق به فارس است.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.