رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: مخارج خانواده‌های دارای فرزند اتیسم به علت تدارک خدمات تخصصی بسیار بالاتر از خانواده‌هایی است که دارای کودکانی با سایر معلولیت‌ها هستند.

مخارج خانواده‌های دارای فرزند اُتیسم بیشتر از سایر معلولان است

به گزارش قدس آنلاین، «علی‌محمد قادری» در پیامی به مناسبت فرا رسیدن دوم آوریل مصادف با ۱۴ فروردین ماه؛ روز جهانی آگاه‌سازی اتیسم افزود: سامانه هوشمند غربالگری اتیسم سازمان بهزیستی به آدرس لینک ثبت نام autism.behzisti.net در راسـتای اجرای برنامه غربالگری، تشـخیص و مـداخله برای این اختلال در سازمـان بهزیستی کشور، طراحی شـده است.

وی ادامه‌داد: این سامـانه امکان اجرای الکترونیک و برخط آزمون غربـالگری توسـط خـانواده ها و ارجاع به پایگاه های غربالگری و تشـخیص را برای دریافت خدمات تشخیصی و نیز معرفی جهت بهره مندی از خدمات تخصصـی در قالب مراکز روزانه توانبخشی و آموزشـی ویژه اختلال طیف اتیسم فعـال در سراسـر کشور (تحت نظـارت سازمان بهزیستی) را با بالاترین دقت و کمترین زمـان و هزینه فراهم کرده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: اختلال طیف اتیسم شایع‌‏ترین اختلال عصبی رشدی و از جمله اختلالات جدی و پر هزینه ای است که بر توانایی برقراری ارتباط، رفتار و تعامل یک فرد تاثیر می گذارد.

قادری خاطرنشان‌کرد: دوم آوریل هر سال، روز جهانی آگاهی از اختلال طیف اتیسم نامگذاری شده و این روز به افزایش آگاهی در مورد این اختلال اختصاص دارد. همه سازمان ها و نهادهایی که به نوعی در مسیر خدمت به این عزیزان هستند بر خود لازم می دانند که در چنین روزی به‌طور خاص با نشان دادن همدلی ها و شرح اقدامات گذشته و برنامه های پیش رو، این روز را گرامی بدارند.

وی اضافه‌کرد: پیام های تبریک مسوولان در چنین روزی، روزنه هایی از امید به توجه بیشتر و رفع مسایل پیش روی خانواده ‏های درگیر درمان و توانبخشی فرزند با اختلال اتیسم خود را می گشاید.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: بهبود اختلال طیف اتیسم، از طریق دریافت خدمات مستمر از تیم تخصصی امکان‌پذیر است. سازمان بهزیستی کشور از سال ۱۳۸۰ به عنوان نخستین سازمان دولتی، برای کاهش رنج و ناراحتی غیر ضرور خانواده های دارای عضو اتیسم، اعلام حضور کرد و با همکاری مراکز غیردولتی توانبخشی و آموزشی ویژه اختلال طیف اتیسم تحت نظارت خود، سازمان های دولتی همکار و صاحب نظران، از هیچ تلاشی برای بهبود شرایط این گروه از خدمت گیرندگان، فروگذار نکرد.

قادری افزود: در سال جاری، شعار «اتیسم و رسالت اجتماعی همگان»، پیشنهاد سازمان بهزیستی کشور برای روز آگاه‌سازی در زمینه اختلال طیف اتیسم است تا از این طریق شناخت ویژگی های افراد دچار این اختلال، همدلی و همراهی با خانواده های دارای عضو با اختلال اتیسم، تسهیل در برخورداری خانواده ایشان از خدمات اجتماعی و یادگیری برقراری ارتباط موثر با افراد دچار این اختلال، با جلوه بیشتری نمایانگر شده و یاری همگان برای برداشتن این بار بزرگ از دوش خانواده های اتیسم فراهم شود.

وی خاطرنشان‌کرد: وظیفه خود می دانم از همه کارشناسان تلاشگر سازمان و مدیران مراکز ارائه دهنده خدمات به کودکان دارای اتیسم تشکر کنم و امیدوارم شاهد گسترش کمّی و کیفی خدمات مورد نیاز خانواده های دارای فرزند با اختلال طیف اتیسم با مشارکت همگانی در سال جدید باشیم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.