رییس پلیس راهور فراجا گفت: ۵۷۴ تصادف فوتی در سفرهای نوروزی امسال به ثبت رسیده که بر اثر آن ۶۹۸ نفر جان باختند. 

رییس پلیس راهور فراجا: ۶۹۸ نفر در تصادفات نوروزی جان باختند

به گزارش قدس آنلاین سردار سید تیمور حسینی روز یکشنبه در بازدید از عوامل انتظامی و امدادی سفر واقع در عوارضی مستقر در آزادراه قزوین - زنجان اظهار کرد: با وجود ۱۳ هزار فقره تصادف منجر به فوت و جرح در آزادراه‌های کشور، آمار فوتی‌ها نسبت به مدت مشابه قبل ۳۰ درصد کاهش داشته است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه برخی از مجروحان به علت شدن جراحت در بیمارستان فوت می‌کنند، بنابراین آمار دقیق با بررسی پزشکی قانونی اعلام خواهد شد.

سردار حسینی در تفکیک خودروهای تصادفی نیز بیان کرد: ۹۰ درصد خودروهای تصادفی منجر به جرح و فوت داخلی بوده و تنها ۱۰ درصد آن‌ها خارجی است، این درحالی است که سهم شماره گذاری خودروهای داخلی ما ۸۸ درصد و سهم خودروهای خارجی ۱۲ درصد بوده که نشان می‌دهد سهم خودروهای داخلی به میزان ۲ درصد بیشتر از شماره گذاری آن‌ها در تصادفات موثر است.

این مسوول تصریح کرد: انواع خودروی پژو ۲۷ درصد در تصادفات امسال سهم داشته که سهم شماره گذاری آن‌ها در بین خودروهای دیگر ۳۲ درصد است، یعنی درصد کمتری از شماره گذاری در تصادفات نقش داشتند.

سردار حسینی بیان کرد: ما نیازمند یک گفت و گوی ویژه با تفکیک و با امار دقیق هستیم که ببینیم هر خودرو نسبت به تیراژ و پلاک گذاری چقدر در تصادفات نوروزی امسال سهم داشته است، ضمن اینکه نقش عوامل انسانی و راه نیز تا چه اندازه در بروز تصادفات موثر بوده است.

وی تاکید کرد: از روز گذشته روند بازگشت سفرهای نوروزی آغاز شده و محورهای اصلی بازگشت به کلان شهرها به ویژه تهران با بار پر حجمی ترافیک روبور هستیم، ساعاتی پیش مجبور شدیم محور چالوس به تهران را یک طرفه کنیم و هم اکنون در آزادراه‌های قم و قزوین به تهران شاهد بار ترافیکی پر حجمی هستیم که پیش بینی می کنیم از امروز تا پس فردا روند جریان بازگشت مسافران ادامه داشته باشد.

۴۸۸ تصادف در استان قزوین به ثبت رسیده است

رییس پلیس راهور فراجا در ادامه به آمار تصادفات استان قزوین اشاره کرد و گفت: از ابتدای سفرهای نوروزی تاکنون ۴۸۸ مورد تصادف در آزادراه‌های استان قزوین به ثبت رسیده که منجر به فوت ۱۰ نفر شده است.

سردار حسینی اظهار کرد: استان قزوین سهم قابل توجهی در حمل و نقل کشور برعهده دارد و در جابه‌جایی مسافر نقش موثری در شریان‌های اصلی کشور داشته که توجه به ترافیک آن بسیار مهم است.

وی ادامه داد: خوشبختانه استان قزوین در ابتکار عملی با به کارگیری نیروهای جهادی برای کمک به عوامل پلیس اقدامی ستودنی انجام داد که این موضوع باید در استان‌های دیگر نیز عملیاتی شود.

رییس پلیس راهور فراجا خاطرنشان کرد: از تمامی هموطنان می‌خواهیم که هنگام رانندگی با پرهیز از شتاب و عجله و سرعت ایمن حرکت کنند و قبل از هرگونه خستگی توقف کافی داشته باشند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.