ناظر گمرکات مازندران با بیان رشد ارزشی ۵۵ درصدی، واردات کالاهای اساسی به گمرکات مازندران را در سال ۱۴۰۲ بالغ بر یک میلیارد و ۹۸۴ میلیون دلار اعلام کرد.

افزایش ۵۵ درصدی واردات کالاهای اساسی به گمرکات مازندران

به گزارش قدس آنلاین، جمشیدی ناظر گمرکات این استان میزان واردات کالاهای اساسی را بیش از ۴ میلیون و ۳۹۹ هزار تن و به ارزش یک میلیارد و ۹۸۴ میلیون دلار بیان کرد و گفت: این میزان واردات کالاهای اساسی به کشور از طریق گمرکات مازندران طی یکسال گذشته از افزایش ۸۷ درصدی در وزن و ۵۵ درصدی در ارزش نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار بوده است.

وی ادامه داد: کالاهای اساسی وارد شده به گمرکات مازندران شامل ذرت دامی با ۹۴۰ میلیون دلار، چربی‌ها و روغن‌های حیوانی با ۶۲۴ میلیون دلار، جو دامی با ۳۷۰ میلیون دلار، گندم با ۳۲ میلیون دلار و خوراک آماده دام با ۱۷ میلیون دلار بودند.

جمشیدی ۲۰ کشور مختلف جهان شامل روسیه، قزاقستان، ترکیه، امارات، انگلستان، برزیل، عمان و... را مبدا کالاهای اساسی وارداتی به گمرکات مازندران ذکر کرد.

وی با اشاره به واردات گمرکات مازندران گفت: در این مدت ۴ میلیون و ۶۴۵ هزارتن انواع کالاهای به ارزش دو میلیارد و ۲۰۸میلیون دلار وارد کشور شد که کالاهای اساسی با سهم ۹۵ درصدی از وزن و ۹۰ درصدی از ارزش کل واردات گمرکات مازندران  را به خود اختصاص داده است.

این گزارش حاکی است گمرکات مازندران بین ۴۵ گمرک وارد کننده کالاهای اساسی رتبه ۲ در وزن و ارزش را دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.