سرمربی تیم والیبال نیان الکترونیک گفت: امیدوارم اتفاق‌هایی که فصل پیش افتاد، برای نیان‌الکترونیک تکرار نشود. در حال حاضر هم شرکت و هم باشگاه تجربه‌های خوبی بدست آورده‌اند.

امیدوارم اتفاقات فصل قبل برای نیان‌الکترونیک تکرار نشود

به گزارش قدس خراسان، دو فصل است که تیم والیبال نیان‌الکترونیک در لیگ والیبال، نماینده خراسان رضوی در میان مدعیان قهرمانی کشور است؛ دو فصلی که به اعتقاد بسیاری اگر نیان‌الکترونیک پا پیش نمی‌گذاشت، شاید دوران غیبت خراسانی‌ها در لیگ خیلی بیشتر می‌شد همچنان که اگر این تیم کناره‌گیری کند، معلوم نیست چه زمانی دوباره خراسان رضوی در لیگ نماینده‌ای خواهد داشت.

با این تفاسیر، پایان سال ۱۴۰۲ برای تیم والیبال نیان‌الکترونیک پایانی خوش داشت. با تب و تاب زیادی که در ماندن و سقوط کردن شاگردان حامد صمدی به خصوص در مرحله پلی‌اوت در رقابت با شهرداری گنبد به وجود آمده بود؛ اما در نهایت نیانی‌ها در واپسین روزهای سال ۱۴۰۲ از خطر سقوط گریختند و در لیگ برتر باقی ماندند. با وجود این سهمیه لیگ برتری برای والیبال خراسان رضوی حفظ شد و نیان‌الکترونیک این فرصت را خواهد داشت تا برای سومین سال پرچمدار والیبال استان در بالاترین سطح رقابت‌های باشگاهی کشور باشد. باید منتظر ماند و دید آیا این بار تیم برای لیگ پیش رو زود بسته خواهد شد یا مانند سال گذشته با مشقت فراوان و در نهایت با بلاتکلیفی راهی رقابت‌های لیگ می‌شود. پرسشی که ذهن دوستداران والیبال را به خود مشغول کرده این است که قول مدیران باشگاه برای برنامه‌ریزی زودهنگام و بسته شدن به موقع تیم محقق خواهد شد یا خیر؟ پرسشی که سرمربی تیم نیز با اینکه تا حدود زیادی از تحقق آن اطمینان دارد؛ اما همه چیز را به جلسه‌ای که در آینده نزدیک با مدیران باشگاه دارد، موکول می‌کند.‌

به عنوان سرمربی، لیگ پر تنش و سنگینی را با نیان‌الکترونیک پشت سرگذاشتید؟

بله دقیقاً همین طور است. فصل سنگین و سختی را از سر گذراندیم؛ اما خدا را شکر به قول معروف آخر شاهنامه برای نیان‌الکترونیک خوش بود. با زحماتی که همه کشیدند، توانستیم سهمیه لیگ برتر را برای والیبال خراسان رضوی حفظ کنیم.

اکنون که فرصت حضور دوباره در لیگ برتر فراهم شده، خیلی از علاقه‌مندان به والیبال در استان منتظرند تا ببینند برنامه باشگاه برای لیگ پیش‌رو چیست با اینکه آقای چمنیان به عنوان مالک باشگاه، قول‌های زیادی برای فصل جدید داده بود.

بله من نیز با موضوعاتی که مطرح شد، موافقم و اعتقاد دارم اگر تیم زودتر بسته می‌شد و شرایط بهتر بود، کارمان به روزهای آخر و دشواری‌هایی که به وجود آمد، نمی‌کشید؛ اما برای فصل آینده، آقای چمنیان در مصاحبه‌هایی که پیش از این داشتند، اعلام کردند برنامه‌های خوبی برای فصل آینده دارند. با وجود این امیدوارم اتفاق‌هایی که فصل پیش افتاد، برای نیان‌الکترونیک تکرار نشود. در حال حاضر هم شرکت و هم باشگاه تجربه‌های خوبی بدست آورده‌اند و به خوبی واقف‌اند که تیم برای اینکه به نتایج دلخواه برسد، باید هم زود بسته شود و هم برنامه‌ریزی درست و اصولی برای شرکت در لیگ داشته باشد. با نگاهی به جدول به این واقعیت می‌رسیم که تمام تیم‌هایی که پیش از همه برنامه داشتند و زود بسته شدند، توانستند موفق شوند به جز شهرداری ارومیه که در یک شگفتی توانست طبیعت را شکست دهد و در جمع چهار تیم پایانی لیگ قرار بگیرد.

برای فصل آینده جلسه‌ای با مدیران باشگاه نداشتید؟

هنوز نه؛ اما یکی دو روز پیش که تماس گرفتم و موضوع جلسه را مطرح کردم، قرار شد به زودی این جلسه برگزار شود.

فصل گذشته نیان‌الکترونیک ضعف‌های زیادی در پست‌های مختلف زمین داشت و جای خالی بازیکنانی که تأثیرگذار بودند، احساس می‌شد. در فصل جدید برای حل این مشکل چه خواهید کرد؟

ما در فصل بعد هفت سهمیه برای بازیکنان بزرگسال تیم داریم مثل همه باشگاه‌ها که ابتدا باید با مدیران باشگاه جلسه برگزار کنند و تکلیف برای فصل آینده مشخص شود و سپس در مورد به خدمت گرفتن آن‌ها اقدام کنیم. هرچند باید بگویم بومی‌های تیم بی‌شک حفظ خواهند شد؛ اما نکته‌ای که نباید به سادگی از کنار آن گذشت این است که تیم‌هایی که با قدرت می‌خواهند در لیگ شرکت کنند، از همین الان به دنبال گرفتن بازیکنان مدنظر خود هستند و ما نیز برای اینکه شرایط خوبی داشته باشیم، باید هرچه زودتر برنامه‌ریزی کنیم تا دچار مشکلات لیگ گذشته نشویم.

فکر می‌کنید نیان‌الکترونیک برای لیگ آینده بتواند شرایط خوبی داشته باشد؟

همه این‌ها بستگی به نظر مالک و مدیران باشگاه دارد. اگر قرار به مدعی بودن است، باید ابزار لازم در اختیار کادر فنی قرار گیرد و بازیکن خوب و با استعداد جذب شود؛ کاری که همه تیم‌های مدعی انجام می‌دهند. اعلام نظر مدیران باشگاه درباره رتبه مدنظرشان، شرط مهمی است که می‌تواند همه چیز را مشخص کند. هرچند نباید فراموش کرد کمک‌هایی که مدیران اجرایی و شهری می‌توانند به تیم داشته باشند نیز تأثیرگذار است؛ اما متأسفانه تاکنون از این سو هیچ کمکی به نیان‌الکترونیک نشده است.

خبرنگار: هاشم رسائی‌فر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.