مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران گفت: بیش از ۱۹۰ هزار گردشگر دریایی ایام نوروز با شناورهای تفریحی دریانوردی داشتند.

دریانوردی ۱۹۰ هزار گردشگر دریایی مازندران

به گزارش قدس آنلاین، سعید کیا کجوری با اشاره به بازدید ساحلی گردشگران، اظهار داشت: ۱۹۰ هزار و ۸۷۵ گردشگر نوروزی از آغاز تعطیلات نوروزی امسال تا پایان روز سه‌شنبه ۱۴ فروردین  فریحات دریایی در سواحل استان  از رامسر تا فرح‌آباد ساری داشتند.

وی با بیان اینکه ۹۰ ایستگاه تفریحات دریایی در سواحل استان فعال است، تصریح کرد: در تعطیلات نوروزی امسال ایستگاه‌های تفریحاتی فعال بودند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران، خاطرنشان کرد: بیش از ۵۵ هزار تردد دریایی انجام شده  و در ۱۵۰۰ شناور تفریحی تردد دریایی گردشگران انجام شد.

کیاکجوری با تاکید بر اینکه در تعطیلات نوروزی امسال  ۶ هزار و پانصد پیامک هشدار هواشناسی برای مدیران ایستگاه‌های تفریحات دریایی در سواحل استان ارسال شد گفت: هزار و پنجاه نفر ساعت بازرسی از ایستگاه‌های تفریحات دریایی توسط کارشناسان دریایی انجام شد تا نظارت بر ایمنی ترددهای دریایی انجام شود.

وی ادامه داد: تجهیز همیاران ناجی به وسایل و تجهیزات امداد و نجات، نصب بنر در ایستگاه‌های تفریحات دریایی، انیمیشن، تهیه و توزیع بروشور، پازل و کتاب با موضوع ایمنی و حفاظت از محیط زیست دریایی اقداماتی بوده که برای گردشگری دریایی انجام شده است.

سرپرست گمرکات استان مرکزی افزود: سه مانور مقابله با شرایط اضطرار دریایی انجام شد و با انجام روزانه گشت دریایی با شناورهای ناجی و پایش شماره تماس ۱۵۵۰ که امداد و نجات دریایی بوده اجرای طرح ایمنی سفرهای دریایی نوروزی ۱۴۰۳ در دستور کار قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.