۱۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۳
کد خبر: 975703

بسیاری از بازیکنانی که در لیست خروج استقلال قرار می‌گیرند؛ جدایی قطعی آنها به این امر برمی‌گردد که قرار است چه نفراتی جایگزین آنها شود.

خروج قریب الوقوع ۴ استقلالی از فهرست نکونام

به گزارش قدس آنلاین، روزبه چشمی، ابوالفضل جلالی، جعفر سلمانی، صالح حردانی، امید حامدی‌فر، محمدحسین زواره‌ای، مهدی مهدی‌پور، آرش رضاوند، آرمان رمضانی، پیمان بابایی، زبیر نیک‌نفس و امیرعلی صادقی ۱۲ بازیکنی هستند که فقط تا پایان فصل جاری با استقلالی‌ها قرارداد دارند و تکلیف تداوم حضور این نفرات برای فصل بعدی در جمع آبی‌ها هنوز مشخص نیست. اما نکته عجیب و درعین‌حال بسیار مهم اینکه از جمع این ۱۲ نفر، هفت بازیکنی که در خط میانی استقلال بازی می‌کنند قرارداد همگی آنها در پایان فصل جاری به اتمام رسیده و اینکه آیا این نفرات همچنان در فصل بعدی در جمع استقلالی‌ها باقی بمانند، درحال‌حاضر در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

بر همین اساس چشمی، مهدی‌پور، نیک‌نفس، حامدی‌فر، صادقی، زواره و رضاوند هر ۷ هافبک استقلال هستند که قرارداد آنها در این فصل به پایان خواهد رسید و مشخصا برای روشن شدن وضعیت این نفرات باید صبر کرد. ۳ بازیکن از خط دفاعی و دو بازیکن در فاز هجومی نیز دیگر استقلالی‌هایی هستند که جمع ۱۲ نفره تمدیدی‌های استقلال در پایان فصل جاری را تشکیل می‌دهند.

شانس‌های تمدید کدام‌ها هستند؟

نکته قابل‌توجه اینکه از حالا و در فاصله حدود دوماه مانده تا پایان فصل برخی گمانه‌زنی‌های ایجادشده ضمن هشدار به استقلالی‌ها نسبت به اینکه از لیست این تیم حدود ۶۰ درصد آنها قراردادشان در پایان فصل به اتمام می‌رسد؛ این رسانه‌ها به بررسی این موضوع نیز پرداخته‌اند که اصولا از این نفرات کدام‌یک از آنها در فصل بعدی هم از شانس بالایی برای ماندن در جمع آبی‌ها برخوردار خواهند بود. البته هرسال و در پیش‌فصل رقابت‌ها ذکر این نکته می‌تواند ضروری باشد که بسیاری از بازیکنانی که در لیست خروج قرار می‌گیرند؛ جدایی قطعی آنها به این امر برمی‌گردد که قرار است چه نفراتی جایگزین آنها شود.

بنابراین پیش‌شرط خروج برخی بازیکنان، طبیعتا به این امر برمی‌گردد که آیا باشگاه موفق می‌شود نفراتی را که مدنظر سرمربی تیم هستند، خریداری کند و با آنها به توافق برسد که در غیر این صورت عدم تحقق این اتفاق می‌تواند معادلات فصل جاری را دوباره تکرار کند به این ترتیب که چندین و چند بازیکن استقلال چه در پیش فصل و چه در نیم‌فصل از لیست خروجی خارج شوند و دوباره به لیست تیم برگردند.

بنابراین برای فصل بعدی هم باشگاه استقلال از این قاعده مستثنی نخواهد بود و حالا که صحبت از تمدید قرارداد استقلالی‌ها مطرح شده مطمئنا این موضوع هم به این برمی‌گردد که چه افرادی قرار است برای فصل بعدی جذب استقلال شوند. در غیر این صورت با تکرار اتفاقات امسال، بدون شک برخی از همین نفرات فعلی، در بازار ایران بهترین گزینه برای همراهی آبی‌ها حتی در فصل بعدی خواهند بود.

با این تفاسیر اما تا حد زیادی مشخص خواهد بود نفراتی مانند روزبه چشمی، ابوالفضل جلالی، صالح حردانی و حتی آرش رضاوند یا شاید پیمان بابایی و چه‌بسا امید حامدی‌فر و مهدی مهدی‌پور و شاید رمضانی با توجه به دقایق حضور و میزان تاثیرپذیری آنها؛ نفراتی هستند که برای فصل بعدی هم مدنظر کادرفنی قرار خواهند گرفت و احتمالا در لیست تمدیدی‌های استقلال قرار می‌گیرند.

در این بین نفراتی مانند سلمانی، نیک‌نفس و همچنین زواری و صادقی که اولی بیشتر از یک دقیقه و دومی حتی یک دقیقه هم استقلال را همراهی نکرده‌اند، چه‌بسا بتوان از حالا آنها را در لیست جداشده‌ها قرار داد که البته با توجه به اتمام قرارداد این نفرات، نمی‌توان از آن به‌عنوان لیست خروج نام برد.

نکته دیگر در این بین اینکه برای انجام مذاکره اولیه با نفراتی که مدنظر نکونام برای فصل بعدی هستند، باید از حالا نام آنها جهت توافق اولیه برای باشگاه استقلال ارسال شود اما شاید اختلافات درونی حتی در آینده هم مانعی برای انجام این کار خواهد شد و مطمئنا اگر فکر عاجلی برای آن نشود، این استقلال است که برای فصل بعدی متضرر خواهد شد.

شاید هم طرفین در کادرفنی و مدیریت در انتظار برخی تحولاتی باشند که در آینده رقم خورده تا بعد از آن بخواهند سرنوشت تمدیدی‌های این تیم را مشخص کنند!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.