روز جهانی قدس امسال بیش از پیش رنگ مردمی به خود گرفته و افکار عمومی به نوعی میدان دار تحولات بوده و گوی سبقت را از دولت ها در دفاع از ملت مظلوم فلسطین ربودند.

منبر قدس / برگزاری باشکوه روز جهانی قدس و میدان‌داری مردم در موضوع فلسطین

روز جهانی قدس امسال در شرایط و البته با رنگ و بویی متفاوت برگزار شد. این روز برجسته و بزرگ در حالی در پهنه گسترده از جغرافیای جهانی نمود یافت که این روزها رژیم صهیونیستی از هیچ جنایتی علیه فلسطینیان دریغ نمی کند. کشتار بیش از 33 هزار تن در غزه طی 180 روز جنگ، موضوعی نیست که بتوان بر آن چشم بست و همین مسئله نفرت جهانی از اشغالگران را به اوج رسانده است. تحولات تلخ غزه البته یک آورده هم داشته و آن آگاهی بیش از پیش افکار عمومی از نوع جنایاتی است که توسط رژیم صهیونیستی رغم می خورد. همین مسئله سبب شد که روز جهانی قدس امسال بیش از پیش رنگ مردمی به خود گرفته و افکار عمومی به نوعی میدان دار تحولات بوده و گوی سبقت را از دولت ها در دفاع از ملت مظلوم فلسطین بربایند.

منبر قدس / برگزاری باشکوه روز جهانی قدس و میدان داری مردم در موضوع فلسطین

موج بیداری

سعدالله زارعی کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا طی گفتگو با قدس با اشاره به اهمیت راهپیمایی گسترده مردمی در نقاط مختلف جهان در حمایت از مظلومیت مردم غزه در برابر جنایات رژیم صهیونیستی، گفت: حرکت بزرگ روز گذشته مردم در کشورهای اسلامی و بویژه در شهرهای مختلف اروپایی، بیانگر این است که موج بیداری در برابر جنایات رژیم صهیونیستی به ویژه در عرصه بین الملل در حال گسترش می باشد. در حال حاضر مسئله آرمان و رهایی مردم فلسطین از زیر ستم صهیونیست ها، دیگر مربوط به جهان اسلام و ملت های اسلامی نمی باشد بلکه تمام ملت های آزای خواه جهان با هر نوع زبان، فرهنگ و دینی خواستار پایان یافتن جنایات رژیم صهیونیستی بر علیه کودکان و زنان بی گناه هستند.

میدان داری مردم

وی با بیان اینکه مهمترین پیام راهپیمایی روز جهانی قدس، میدان داری مردم در عرصه بین المللی است، اظهار داشت: در ابتدای عملیات طوفان الاقصی مردم در کشورهای مختلف با حضور گسترده خود در حمایت از مردم غزه این پیام را به دولت مردان انتقال دادند که راه ما حمایت از مظلومیت مردم فلسطین است نه حمایت از جنایات رژیم صهیونیستی، چراکه بیشتر دولت مردان اروپایی در طی شش ماه اخیر نه تنها در برابر جنایات رژیم صهیونیستی سکوت کرده بودند بلکه با حمایت های خود در عرصه بین المللی و حتی وتوی قطعنامه های آتش بس و کمک رسانی از سران این رژیم صهیونیستی حمایت می کردند.

این کارشناس حوزه سیاست خارجی تاکید کرد: امروز مساله فلسطین نسبت به دیگر کشورهای جهان متفاوت است چراکه بیت المقدس قلب جهان اسلام است. این درحالی است در طی یک قرن اخیر کشورهایی در عرصه بین الملل حضور داشتند که بر اثر جنگ تجزیه و حتی نابود شدند و حتی کوچک ترین یادی از آنها نمی شود اما سرزمین فلسطین، کشوری است که متعلق به جهان اسلام است و باید به دست صاحبان اصلی خود باز گردد.

زارعی با اشاره به اینکه مساله فلسطین یک نشانه در عرصه بین المللی است، افزود: بیت المقدس همواره بعنوان یک علامت از استیلاطلبی غرب علیه جهان اسلام  که یک ماهیت ایدئولوژی، فرهنگی و معنوی دارد. طی هشت دهه اخیر نظام سلطه بین الملل صهیونیست با هر ابزار و توطئه ای در صدد جدا سازی این سرزمین از جهان اسلام بود. اما مردم فلسطین با استقامت و مقاومت خود اجازه این اقدام را ندادند و عملیات طوفان الاقصی همان آرمان و واقعیتی است که ملت فلسطین برای رهایی از دست رژیم صهیوینستی به دنبال آن هستند.

منبر قدس / برگزاری باشکوه روز جهانی قدس و میدان داری مردم در موضوع فلسطین

 پیام راهپیمایی روز قدس

سید رضا صدرالحسینی، دیگر کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا، با بیان اینکه پیام راهپیمایی روز قدس اضمحلال رژیم صهیوینستی در عرصه بین المللی می باشد، گفت: نکته مهم راهپیمایی امسال در سطح جهان، آگاهی و بیداری  مردمی است که ملت های مختلف آن را نسبت به سال های گذشته با شکوه تر برگزار کردند، امروز چهره واقعی رژیم صهیونیستی بیش از گذشته نمایان و مشخص شده بطوریکه جنایات اسرائیل در قبال مردم غزه احساسات جهانی را در راستای نفرت و تنفر از اسرائیل به وجود آورده است، راهپیمایی روز گذشته حرکتی برای اضمحلال تفکر صهیونیست بین الملل کاملا با سال های گذشته تفاوتی روشن داشت.

وی با اشاره به اینکه پیام دیگری که می توان از این راهپیمایی دریافت کرد، آگاهی و شناخت  از ساختار ضعیف جوامع حقوقی بین الملل در برابر جنایات اسرائیل درغزه است، افزود: سکوت و ارائه چند بخشنامه و سخنرانی صوری برخی از کشورهای غربی و مجامع بین المللی تنها در راستای حمایت از رژیم صهیونیستی و آماده سازی  بستر برای جنایات بیشتر  این رژیم بوده است چراکه در طی چند ماه گذشته قطعنامه ای با چهارده رای مثبت برای محکومیت جنایات رژیم صهیوینستی و کمک بشردوستانه به مردم غزه شکل گرفت اما تل آویو با کمک ایالات متحده آمریکا، انگلستان و فرانسه این قطعنامه را زیر پا گذاشت و هیچ یک از نهاد های بین المللی و سازمان ملل نسبت به این موضوع واکنشی از خود نشان ندادند.

افزایش حمایت جهانی از آرمان فلسطین

کارشناس مسائل غرب آسیا در ادامه اظهار داشت: بیداری شکل گرفته در جهان شرایطی را به وجود آورده تا مردم در کشورهای غربی بر اساس جنایات رژیم صهیونیستی و مظلومیت همراه با اقتدار مردم غزه به صحنه بیایند و با شفافیت و صدای خود را به گوش دولت های خود برسانند.

صدرالحسینی با بیان اینکه پایداری جریان مقاومت و مردم فلسطین باعث شده حمایت های بین المللی از آرمان فلسطین افزایش پیدا کند، بطوریکه امسال ما شاهد افزایش برگزاری تجمعات در روز قدس در نقاط مختلف جهان در حمایت از مسئله فلسطین هستیم، افزود: چشم انداز این حرکت تقویت مقاومت و مقابله با ظلمی است که در فلسطین انجام انجام می شود بطوریکه این حمایت ها نقطه امیدی برای مجاهدان و مردم فلسطین خواهد بود. امروز مقاومت با پشتیبانی افکار عمومی در سطح جهان در راستای احقاق حقوق مردم غزه چه در حوزه نظامی و حوزه سیاسی به دست آورد و چشم انداز روشن پس از روز قدس دست خواهد یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.