مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از برنامه ریزی برای احیا و غنی‌سازی ۶۳ هکتار از جنگل‌های استان در سال‌های اخیر خبر داد.

غنی‌سازی ۶۳ هکتار از جنگل‌های استان اردبیل

به گزارش قدس آنلاین، محمود قلی‌زاده گفت: در سال‌های اخیر در منطقه ارسباران ۳۸ هکتار و همچنین در فندقلوی نمین هم ۲۵ هکتار از محل اعتبارات "طرح صیانت از جنگل‌های شمال" در استان احیا و غنی‌سازی شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل افزود: در بحث احیای مراتع ییلاقی استان هم اقدامات خوبی با توزیع بذر مرتعی به بهره برداران بصورت کپه کاری در قالب طرح مرتع‌داری در استان انجام شده است.

به گفته او، با توجه به گسترش صنایع آلاینده و افزایش آلودگی هوا، درختکاری و جنگل‌کاری مناطق مختلف بر اساس سیاست‌های کنوانسیون مبارزه با بیابان زایی در اولویت قرار گرفته که در مرحله اول نیاز است جهت اجرای این طرح، پویش مردمی در استان ایجاد شود.

قلی زاده افزود: توسعه جنگل در سال‌های اخیر مورد تاکید مسئولان قرار گرفته و بر همین اساس ۴۰ میلیون اصله نهال تا چهار سال آینده در این استان تولید می‌شود.

او اظهار کرد: در اجرای طرح مردمی کاشت نهال، همیاران طبیعت، هلال احمر، آموزش و پرورش، سمن‌ها و تشکل‌ها و اقشار مختلف مردم مشارکت می‌کنند و مصمم هستیم سالانه ۱۰ میلیون اصله و تا چهار سال آینده ۴۰ میلیون اصله نهال در استان کشت و تولید شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.