آمریکا، استرالیا، ژاپن و فیلیپین در بحبوحه تنش‌ها در دریای مورد مناقشه چین جنوبی، از برگزاری یک رزمایش مشترک در این آبراه در روز یکشنبه خبر دادند. 

آمریکا، استرالیا، ژاپن و فیلیپین در دریای جنوبی چین رزمایش برگزار می‌کنند

به گزارش قدس آنلاین، این چهار کشور درحالی که به دنبال مقابله با آنچه تهدید فزاینده چین عنوان می‌کنند، هستند امروز شنبه اعلام کردند: با نشان دادن تعهد جمعی خود برای تقویت همکاری منطقه‌ای و بین‌المللی در حمایت از یک هند و اقیانوس آرام آزاد و باز، نیروهای ترکیبی دفاعی و مسلح ما یک فعالیت تعاملی دریایی در منطقه اقتصادی انحصاری فیلیپین در ۷ آوریل ۲۰۲۴ (فردا یکشنبه) انجام خواهند داد.

این رزمایش در دریای مورد مناقشه چین جنوبی برگزار می‌شود که پکن تقریبا تمام این منطقه را متعلق به خود می‌داند. این رزمایش در حالی برگزار خواهد شد که چند روز دیگر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نیز قرار است اولین نشست سه جانبه را با سران ژاپن و فیلیپین داشته باشد.

هفته گذشته کشتی جنگی اچ‌ام‌ای‌اس وارامونگا (HMAS Warramunga) استرالیا وارد استان پالاوان فیلیپین شد که مشرف به آب‌های مورد مناقشه در دریای جنوبی چین است.

تنش‌های منطقه‌ای در سال گذشته افزایش پیدا کرده است در حالیکه پکن، مانیل و توکیو هر کدام ادعاهای ارضی در مورد این آبراهه دارند و فعالیت‌های دریایی آنها به ویژه چین و فیلیپین باعث ایجاد تنش شده است.

در پاسخ به این تحولات، ایالات متحده به دنبال تقویت اتحادهای خود در منطقه از جمله با متحدان خود ژاپن و فیلیپین بوده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.