۱۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۳
کد خبر: 976495

رییس اداره نظارت بر فرآورده‌های طبیعی، سنتی و شیرخشک دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: یک میلیون و ۸۰۰ هزار قوطی شیرخشک در ۶ ماه اول سال جاری در داروخانه‌های استان توزیع خواهد شد که نسبت به مدت مشابه پارسال رشد ۶ درصدی دارد.

رشد ۶ درصدی توزیع شیرخشک در خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان، جواد دانایی اظهار کرد: در این مدت ۱۰۰ هزار قوطی شیرخشک بیشتر از سال گذشته توزیع خواهد شد که اگر در سال جاری میزان موالید افزایش یابد، به همان نسبت به میزان شیرخشک توزیعی به داروخانه‌ها افزوده می‌شود.

رییس اداره نظارت بر فرآورده‌های طبیعی، سنتی و شیرخشک دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: سال گذشته در مجموع چهار میلیون قوطی شیر خشک برای عرضه به مردم در اختیار داروخانه‌ها قرار گرفت که یک میلیون و ۷۰۰ هزار قوطی شیرخشک در نیمه اول سال و ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار قوطی شیرخشک در نیمه دوم به داروخانه‌های فعال در حوزه زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد توزیع شد.

وی بیان کرد: با تدابیر صورت گرفته در موضوع توزیع و عرضه شیرخشک در ایام نوروز امسال، هیچگونه مشکلی در این خصوص مشاهده نشد.

دانایی اظهار کرد: در ۲ ماهه پایانی سال گذشته طرح تشدید نظارت بر عرضه شیرخشک در داروخانه‌ها اجرا شد و طبق بازدیدهای انجام شده با حضور نماینده تعزیرات، ۱۳ داروخانه‌ متخلف در این حوزه شناسایی و موسس داروخانه به مرجع قضایی معرفی شد.

رییس اداره نظارت بر فرآورده‌های طبیعی، سنتی و شیرخشک دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به استفاده از شیرخشک در آبمیوه فروشی‌ها، افزود: طبق گزارش‌ها برخی آبمیوه فروشی‌ها از شیرخشک برای موارد ترکیبی با شیر استفاده می کنند که برخورد قانونی با حضور بازرسان دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اتاق اصناف و اتحادیه مربوطه در صنف آبمیوه، بستنی و کافی شاپ صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در این راستا برای عرضه شیر خشک در داروخانه‌ها در سامانه‌های بیمه سلامت و «تیتک» تنها کد ملی کودک شیرخوار لازم است، لذا به داروخانه‌ها اعلام شده که در صورت احراز هویت عرضه شیرخشک را داشته باشند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.