فرمانده کل ارتش گفت: شهید صیاد شیرازی به دنبال هم افزایی و همگرایی بود تا با همکاری بهترین نتیجه را در میدان کسب کند.

شهید «صیاد شیرازی» به دنبال هم افزایی و همگرایی بود

به گزارش قدس آنلاین، سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش در همایش علمی اندیشه‌های دفاعی نظامی سپهبد شهید علی صیاد شیرازی صبح امروز در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش برگزار شد طی سخنانی اظهار داشت: واقعیت این است که ما به گسترش فرهنگ شهادت سخت نیازمند هستیم به دلیل اینکه شهادت برنده‌ترین سلاح ما در برابر ظلم و ستم است.

وی ادامه داد: الگو سازی و الگو گیری بحث دیگری است که باید به آن توجه کنیم زیرا شهدا الگو های بسیار خوبی و قابل دست رسی برای جامعه ما هستند، من معتقدم شهید صیاد شیرازی دارای مکتب است و مکتب آن بسیار بالاتر از مسائل نظامی و دفاعی است و وقتی به سیره و عملکرد او نگاه می‌کنیم می‌بینیم که جامعه ما و بویژه مسؤولان بسیار نیازمند این مکتب و فرهنگ هستند که اگر این فرهنگ و الگو گیری درست انجام می‌شد شاید بسیاری از مشکلات امروز را در کشور نداشتیم.

فرمانده کل ارتش تصریح کرد: وقتی رفتار، سیره و عملکرد شهید صیاد را مطالعه می‌کنید به خدا باوری، دین محوری، تقوا، خودسازی، نظام مند بودن و با برنامه حرکت کردن و خستگی ناپذیری و حرکت علمی، شجاعت و هم افزایی و وحدت طلبی را در رفتار او می‌یابید.

سرلشکر موسوی گفت: سپهبد صیاد شیرازی به دنبال هم افزایی و همگرایی بود تا با همکاری بهترین نتیجه را در میدان کسب کند.

وی خدا باوری و حرکت در جهت رضای خداوند متعال را ویژگی بارز رفتار شهید صیاد شیرازی اعلام کرد و گفت: او به گره گشا بودن نماز اول وقت باور داشت و به شدت به این مهم پایبند بود. شهید صیاد همه برنامه‌های خود را بر اساس نماز و زمان نماز تعیین می‌کرد.

فرمانده کل ارتش تصریح کرد: اگر صفات مؤمن از نگاه حضرت امام علی (ع) را مد نظر داشته باشید می‌بینید که شهید صیاد الگوی مسلم از یک مؤمن از منظر امام علی ع بود.

سرلشکر موسوی، زمان و عمر را مهمترین سرمایه انسان دانست و گفت: شهید صیاد شیرازی برای لحظه لحظه عمر خود برنامه داشت و آماده خواب گویی در پیشگاه خداوند متعال برای این سرمایه عظیم بود.

وی خاطر نشان کرد: همه ما مسؤولان باید شهید صیاد شیرازی را الگو قرار داده و برای لحظه لحظه دوران مسؤولیت خود برنامه داشته باشیم و آماده پاسخگوی در پیشگاه پروردگار و ملت ایران باشیم.

سرلشکر موسوی شهید صیاد شیرازی را یکی از با دانش ترین افسران ارتش دانست و گفت: زمانی که دوران مسئولیت این شهید بزرگوار را در جنگ مطالعه می‌کنیم استفاده از علم و دانش را در لحظه لحظه مدیرت او مشاهده می‌کنیم. او منافع جمعی را بر منافع فردی اولویت می‌داد. ادام

فرمانده کل ارتش گفت: شهید صیاد شیرازی برای رضای خداوند فکر و عمل می‌کرد و برای رضای پروردگار همه تلاش خود را بکار می‌گرفت.

وی شجاعت را یکی دیگر از ویژگی‌های شهید صیاد شیرازی اعلام کرد و گفت: چیزی به عنوان ترس در وجود شهیاد صیاد وجود نداشت اما بر حفاظت از نیروها و درست هزینه کردن سرمایه‌ها تاکید داشت.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.