مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران گفت: خرید تضمینی دانه روغنی کلزا و گندم در مازندران برای فصل زراعی جاری از اردیبهشت آغاز می‌شود.

جزییات خرید تضمینی کلزا و گندم در مازندران اعلام شد

به گزارش قدس آنلاین، جلسه خرید دانه روغنی کلزا و گندم با حضور نمایندگان جهاد کشاورزی، بانک کشاورزی، تعاونی روستایی و کارخانجات آرد استان در اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران برگزار شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران در این جلسه ضمن تاکید بر برداشت زودهنگام محصولات کشاورزی با توجه به وضعیت آب و هوایی استان، گفت: مشکلات و دستورالعمل های خرید تضمینی کلزا و گندم مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

عباسعلی وفائی‌نژاد خرید تضمینی محصولات کشاورزی در سال گذشته را یکی از اقدامات انجام شده این اداره برشمرد و افزود: در سال گذشته ۱۱۸ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شد که این رقم از میانگین ۱۰ ساله استان بیشتر بود.

وی یادآور شد: در سال گذشته به منظور حمایت از کشاورزان استان ۳۰ هزار تن گندم با رطوبت بالا خریداری شد که در این زمینه، کارخانجات آرد بیشترین همکاری را داشتند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران همچنین تصریح کرد: هماهنگی لازم با وزارت جهاد کشاورزی در راستای حمایت از تولید محصولات کشاورزی صورت پذیرفت.

وفائی‌نژاد گفت: مقرر شده خرید دانه روغنی کلزا در سال جاری توسط فعالان اقتصادی بخش خصوصی انجام شود، اما در صورت لزوم از ابتدای اردیبهشت ماه اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان آمادگی لازم برای دائر کردن مراکز خرید و دریافت محصول کلزا از کشاورزان استان را دارد.

وی افزود: پس از هماهنگی با فعالان بخش خصوصی در خصوص مراکز تحویل دانه روغنی کلزا، اطلاع رسانی لازم به کشاورزان استان صورت خواهد گرفت.

وفائی‌نژاد یادآور شد: سطح زیرکشت کلزا ۱۲هزار و ۶۵۰هکتار بوده و در ۵۸ هزار هکتار گندم در استان مازندران کشت و کار شد.

وی بیان کرد: براساس پیش بینی سازمان جهاد کشاورزی ۲۲هزار و ۶۳۰ تن کلزا و ۱۶۸ هزار و ۴۰۰ تن گندم تولید شده است.

مدیرکل غله مازندران گفت: در سال زراعی جدید خرید حدود ۱۸ هزار تن دانه روغنی کلزا و ۱۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان مازندران برنامه ریزی شد.

وی افزود: مراکز خرید با پیش بینی‌های صورت گرفته از سطح زیرکشت و تولید محصولات کشاورزی گندم و کلزا در استان پس از بررسی و تصویب در کارگروه استانی توسط اداره کل غله راه‌اندازی می‌شود.

وفائی‌نژاد از کشاورزانی که مشخصات سطح زیرکشت مزارع خود را وارد سامانه پهنه بندی نکردند درخواست کرد هرچه زودتر برای ثبت مشخصات خود به مراکز جهاد کشاورزی شهرستان محل سکونت خود مراجعه کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.