رییس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه قزوین گفت: پیگیری سه موضوع مهم استان در راستای پاسداشت احیا و حفظ حقوق عامه در دستور کار مرکز وکلای قوه قضاییه قرار دارد.

پیگیری سه مساله مهم قزوین در دستورکار قوه قضاییه

به گزارش قدس آنلاین، محمد نویسنده روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قزوین اظهار کرد: موضوعات یاد شده شامل بررسی آلایندگی کارخانه سیمان آبیک، استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه شهید رجایی و قطع بی رویه درختان است که در دستور کار کمیسیون حقوق عامه مرکز وکلا قرار دارد.

وی اضافه کرد: حمایت از کودکان کار، رهاسازی پسماند در باغستان سنتی و حفر چاه‌های غیرمجاز هم از عمده موضوعاتی هستند که بایستی با کمک تشکل‌های مردم نهاد پیگیری شود.

این مسوول بیان کرد: در حوزه بین المللی نیز موضوعاتی مثل پیگیری پرونده سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و جنایات رژیم صهیونیستی نیز توسط دستگاه قضایی این استان پیگیری شده و حتی یک وکیل فرانسوی نیز برای پیگیری دادگاه لاهه هم انتخاب شده است.

نویسنده تصریح کرد: روز تاسیس مرکز وکلا با پاسداشت حقوق عامه یکی بوده و این رسالت همزمان در سراسر کشور و در استان‌ها به نحو مطلوب و با هدف مطالبه گری مطلوب پیگیری می‌شود.

این مسوول به ارایه ۴۰ هزار مشاوره رایگان از طریق سامانه ۱۲۹ و به شکل حضوری پرداخت و تصریح کرد: تفاهم نامه‌ای با بنیاد شهید، کمیته امداد و بهزیستی برای افراد بی بضاعت تدارک دیده شده تا وکلا به صورت رایگان در خدمت این جامعه هدف باشد.

به گفته نویسنده، مرکز وکلا در سال گذشته ۳۳۰ مورد وکالت تسخیری و معاضدتی ارایه داده که گام قابل توجهی در راستای خدمت رسانی به مردم استان قزوین محسوب می‌شود.

این مسوول بیان کرد: مرکز وکلا از نظر اداری زیر مجموعه قوه قضاییه است و هیات مدیره‌های استانی به شکل مستقل و انتخابی برای مدت سه سال تعیین می‌شوند.

نویسنده خاطرنشان کرد: هر هفته وکلای ما در مساجد حضور پیدا می‌کنند تا به جامعه هدف خود مشاوره دهند و در این راستا نیز سال گذشته ۵۰ مسجد را پوشش دادیم.

سید محمد موسوی فر، رییس روابط عمومی مرکز وکلای قوه قضاییه استان قزوین نیز در این نشست اظهار کرد: با پیگیری صورت گرفته، رییس این مرکز به عنوان عضو شورای عالی مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه کشور انتخاب شد.

گفتنی است، مرکز وکلا قوه قضاییه استان قزوین از سال ۸۶ آغاز به کار کرده و هم اکنون ۵۰۳ وکیل پایه یک و ۲۴۴ کارآموز دارد و سالانه ۲۰۰ کارآموز جدید نیز به بدنه کارشناسان افزوده می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.