وزیر امور خارجه کشورمان عصر امروز سه‌شنبه با وزیر امور خارجه جمهوری تانزانیا به صورت تلفنی گفت‌وگو کرد.

گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان و وزیر خارجه تانزانیا

به گزارش قدس آنلاین حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان عصر امروز سه‌شنبه با یوسف ماکامبا وزیر امور خارجه جمهوری تانزانیا به صورت تلفنی گفت‌وگو کرد.

در این مکالمه تلفنی، امیرعبداللهیان ضمن تبریک عید سعید فطر به همتای تانزانیایی خود، بر گسترش روابط و تعاملات دو کشور در همه‌ی زمینه‌ها و برگزاری نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی تأکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان از همتای تانزانیایی خود برای سفر به تهران به منظور نهایی نمودن توافقات دو کشور دعوت کرد و همچنین بر آمادگی برای برنامه‌ریزی لازم جهت انجام دیدار رؤسای جمهور دو کشور تاکید کرد.

امیرعبداللهیان همچنین ضمن تشریح جنایات ضدانسانی رژیم صهیونیستی در فلسطین، بر ادامه تلاش کشورمان جهت توقف نسل‌کُشی در غزه تاکید کرد.

یوسف ماکامبا وزیر امور خارجه تانزانیا نیز در این گفتگوی تلفنی، ضمن محکوم نمودن حمله به ساختمان سفارت کشورمان در دمشق، به نمایندگی از دولت و ملت تانزانیا، با دولت و ملت ایران ابراز همدردی کرد.

وی ضمن استقبال از انجام سفر رؤسای جمهور دو کشور و برگزاری کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی، آمادگی کشورش برای افتتاح سفارت در تهران را اعلام نمود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.