جمعیت هلال احمر فلسطین، ادعای صهیونیست‌ها در ورود گسترده کمک‌های بشردوستانه به غزه را رد کرد.

هلال احمر فلسطین: کامیون‌های کمک‌ها به غزه نیمه پر هستند

به گزارش قدس آنلاین رژیم صهیونیستی که اکنون با اتهام سنگین نسل کشی در غزه مواجه است طی روزهای اخیر مدعی ورود کمک‌های بشردوستانه بیشتر به این باریکه شده است. با این حال، شواهد، آمار و ارقام نشان می‌دهد تل آویو در این موضوع در حال دروغ گفتن است. 

 جمعیت هلال احمر فلسطین امروز (سه شنبه) ادعای صهیونیست‌ها پیرامون آمار ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه را رد کرد. 

رژیم صهیونیستی مدعی شده است دیروز (دوشنبه) ۴۱۹ کامیون حامل کمک‌های بشردوستانه که بالاترین آمار از زمان جنگ محسوب می‌شود موفق به ورود به باریکه غزه شده اند. 

جمعیت هلال احمر فلسطین و نیز سازمان ملل با رد ادعاهای تل آویو اعلام کرده اند به دلیل قوانین جدید بازرسی اسراییل، کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه به غزه به صورت نیمه پر بارگیری شده بودند. 

هلال احمر فلسطین می‌گوید روز گذشته تنها ۳۵۰ کامیون وارد غزه شده است، اما سازمان آنروا وابسته به سازمان ملل این آمار را ۲۲۳ کامیون اعلام کرد که بسیار کمتر از ۵۰۰ کامیون نیاز روزانه مردم غزه است. 

ینس لارکی، سخنگوی دفتر هماهنگ کننده کمک‌های بشردوستانه در این باره گفت: ما اکنون با محدودیت‌های سنگینی برای توزیع کمک‌های بشردوستانه در داخل غزه مواجه هستیم. تنها در ماه مارس، اسراییل با ورود نیمی از کامیون‌ها به شمال غزه برای توزیع در میان فلسطینیان مخالفت کرد. 

گرچه اسراییل مدعی بازگشایی گذرگاه بیت هانون برای تسهیل ورود کمک‌های بشردوستانه به مردم غزه در شمال این باریکه است، اما هیچ کامیونی طی روز گذشته برای توزیع اقلام ضروری به این منطقه نرفت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.