آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا بار دیگر بر حمایت واشنگتن از اسرائیل تاکید کرد.

رایزنی بلینکن با گالانت همزمان با شرایط حساس منطقه

به گزارش قدس آنلاین وزیر خارجه آمریکا در ادامه جنگ افروزی در منطقه غرب آسیا در تماس تلفنی با مقامات رژیم اسرائیل اعلام کرد که واشنگتن بر حمایتش از اسرائیل در برابر آنچه که «تهدیدات ایران و متحدانش» خواند، ادامه می‌دهد.

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در تماس تلفنی با یوآف گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بار دیگر بر حمایت مجدد واشنگتن از اسرائیل تاکید کرد.

شبکه خبری الجزیره بامداد پنجشنبه گزارش داد که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در تماسی تلفنی با یوآو گالانت، وزیر جنگ اسرائیل در خصوص پاسخ نظامی احتمالی ایران ضد اسرائیل و پرونده مبادله اسرا و تلاش‌ها برای آتش بس فوری و اقدام اخیر این رژیم در حمله به مرکز آشپزخانه جهانی در غزه گفت‌وگو و رایزنی کرد.

 بلینکن در رایزنی با گالانت بار دیگر از مقامات این رژیم خواستار جلوگیری از تکرار حملات مشابه به مرکز کارکنان آشپزخانه جهانی در نوار غزه شد.

همچنین وی در تماس تلفنی خود با وزیر جنگ این رژیم بار دیگر تاکید کرد که واشنگتن انتظار دارد اسرائیل تعهدات خود درباره رسیدن فوری کمک‌های انسانی به غزه را انجام دهد.

از سوی دیگر، همزمان با شرایط حساس منطقه و احتمال پاسخ نظامی ایران به حمله تروریستی اخیر رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، پایگاه خبری آکسیوس بامداد پنجشنبه گزارش داد که آمریکا به درخواست این رژیم به عربستان، قطر، امارات و عراق اعلام کرده که از تهران بخواهند تنش‌ها با اسرائیل را کاهش دهد.

پیشتر، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز سه‌شنبه در یک کنفرانس خبری گفته بود که حمایت واشنگتن از اسرائیل «آهنین» است.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد: ما اظهارات علنی مقامات ایرانی و گزارش‌های علنی از برنامه‌های ایران برای اقدام احتمالی تلافی‌جویانه را رصد می‌کنیم و همان طور که رئیس‌جمهور به نخست وزیر اسرائیل گفت، حمایت آمریکا از دفاع اسرائیل در برابر تهدیدهای ایران و نیروهای نیابتی‌اش «آهنین» است.

گفتنی است که پیشتر، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی کشورمان حمله موشکی عصر روز دوشنبه ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ رژیم جعلی اسرائیل، به ساختمان بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق را با شدیدترین عبارات محکوم کرد و اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران حق مشروع و ذاتی خود را بر اساس قوانین بین‌المللی و منشور ملل متحد برای پاسخ قاطع به این‌گونه اقدامات تروریستی محفوظ می‌داند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.