شلیک دهها فروند پهپاد و موشک از جمهوری اسلامی ایران به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی در پاسخ به جنایات این رژیم از جمله در حمله به کنسولگری سفارت کشورمان، در صدر اخبار رسانه‌های روسیه قرار گرفت.

پاسخ ایران به اسرائیل در صدر اخبار روسیه قرار گرفت

خبرگزاری تاس در این باره نوشت: در پاسخ به جنایات اسرائیل، نیروی فضایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با شلیک ده‌ها موشک و پهپاد، اهدافی را در سرزمین‌های اشغالی هدف قرار دادند.
این رسانه روس نوشت:‌ بنا بر گزارش برخی منابع، حمله ایران به اسرائیل شامل ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد است که عمدتاً از ایران پرتاب می شود.
بر اساس بیانیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، جنایت اسرائیل شامل «حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق» است که منجر به «شهادت پرسنل نظامی ایران» شد.

خبرگزاری اسپوتنیک نیز نوشت: مقامات آمریکایی معتقدند ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد و موشک از ایران، عراق، سوریه، جنوب لبنان و یمن به سمت اسرائیل پرتاب خواهد شد.
در این گزارش آمده است:‌ مقام‌های آمریکایی انتظار دارند حمله ایران، گسترده باشد، اما بر تأسیسات نظامی و دولتی متمرکز خواهد بود، نه مناطق غیرنظامی.

خبرگزاری ریانووستی نیز در گزارشی نوشت:‌ هواپیماهای بدون سرنشین ایرانی عبور از حریم هوایی عراق را آغاز کرده اند و در آینده نزدیک حمله موشکی آغاز خواهد شد.
در این گزارش آمده است: «پهپادهای ایرانی شروع به عبور از حریم هوایی عراق کرده و در حال نزدیک شدن به سوریه و اردن هستند. حمله موشکی به زودی آغاز خواهد شد».

.به گزارش ایرنا، منابع خبری عصر دوشنبه سیزدهم فروردین ۱۴۰۳ از حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان نزدیک سفارت ایران در دمشق خبر دادند که بر اساس آن، ساختمان کنسولگری ایران در دمشق به طور کامل تخریب شد و خودروهای مقابل آن نیز خسارت دیدند؛ جنایتی که تهران اعلام کرد بدون پاسخ نخواهد ماند و رژیم صهیونیستی از ارتکاب آن پشیمان خواهد شد.
وزیر امورخارجه کشورمان شامگاه پنجشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۳ اعلام کرد:‌ در پاسخ به تماس‌های تلفنی وزیر امور خارجه آلمان، وزیر امور خارجه انگلیس و وزیر امور خارجه استرالیا ضمن تبادل‌نظر درخصوص برخی موضوعات دوجانبه، تأکید کردم که وقتی رژیم صهیونیستی با نقض حقوق بین‌الملل و کنوانسیون‌های وین، مصونیت افراد و اماکن دیپلماتیک را نقض می‌کند و شورای امنیت نیز قادر به صدور یک بیانیه در محکومیت حمله تروریستی به سفارت ایران در دمشق نیست، دفاع مشروع با هدف تنبیه متجاوز یک ضرورت است.
حسین امیرعبداللهیان افزود: در ادامه به لزوم اعلام موضع صریح از سوی سه کشور مذکور در محکومیت این جنایت تروریستی رژیم اسراییل تاکید کردم و تصریح کردم که ایران به دنبال گسترش دامنه جنگ نیست، اما بازگشت امنیت پایدار در منطقه حساس غرب آسیا، به مهار رهبران جنگ‌طلب و ‌نامتعادل رژیم صهیونیستی و توقف پایدار جنایات جنگی این رژیم علیه غزه و کرانه باختری مرتبط است.
در همین رابطه، روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در اطلاعیه‌ای از شهادت سرداران محمدرضا زاهدی و محمدهادی حاج رحیمی و پنج تن از همراهان در جنایت تروریستی رژیم صهیونیستی در حمله موشکی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق خبر داد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.