کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه با ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن درباره وضعیت خاورمیانه تلفنی گفتگو کرد و مدعی شد که حمله ایران, اردن و مردم این کشور را تهدید کرد.

بایدن مدعی شد : حمله ایران به اسراییل برای اردن تهدید بوده است

به گزارش قدس آنلاین در این بیانیه آمده است؛ بایدن در گفتگوی خود با ملک عبدالله دوم ، حمله ایران را محکوم کرد .

سران دو کشور همچنین در مورد ادامه نظارت بر وضعیت و حفظ ارتباطات نزدیک در روزهای آینده به توافق رسیدند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: آنها همچنین در مورد وضعیت غزه گفتگو کردند و بر همکاری خود برای افزایش کمک های بشردوستانه حیاتی به غزه و یافتن راهی برای پایان دادن فوری به بحران تاکید کردند.

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی به نقل از ارتش رژیم صهیونیستی، نوشت: ایران در اولین حمله مستقیم خود به (رژیم) اسرائیل، بیش از ۳۰۰ پهپاد و موشک به سمت آنها پرتاب کرده است.

در گزارش روزنامه نیویورک تایمز آمده است: بر اساس بیانیه ارتش (رژیم) اسرائیل، ایران در جریان اولین حمله نظامی مستقیم خود، ۱۸۵ پهپاد، ۳۶ موشک کروز و ۱۱۰ موشک زمین به زمین به سمت رژیم اسرائیل پرتاب کرده است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه، اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.